rough lemon

Persian (Farsi) translation: راف لمون

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rough lemon
Persian (Farsi) translation:راف لمون
Entered by: Morteza Gholami

09:37 Jan 31, 2019
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Science - Agriculture / rough lemon
English term or phrase: rough lemon
rough lemon بفارسي چی میشه
Mohsen Osyani
Iran
راف لمون
Explanation:
https://www.google.com/search?q=راف لمون&oq=راف لمون&aqs=chr...

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2019-01-31 09:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

با جستجوی فارسی عبارت راف لمون کلی نتایج آکادمیک و کاربردی نشان می‌دهد

http://nargil.ir/Plant.aspx?Name=Citrus-jambhiri&cid=6536

http://journals.areo.ir/article_102219.html

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2019-01-31 09:47:56 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/search?q=راف لمون&oq=راف لمون&aqs=chr...
Selected response from:

Morteza Gholami
Iran
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3راف لمون
Morteza Gholami
5 +1لیموی پوست خشن/زبر
Zeynab Tajik
5لیمو ترش
Marjaneh Koohyar
5لیمو سنگی
SeyedSina MirArabshahi
5راف لمون/لیمو راف/ لیمو سنگی
Seyedeh Negin Mahjoub
5لیموی خارکی
Shiva Aminoroaya
3لیموی تلخ و بدمزه
Moloud Goldar


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
لیموی پوست خشن/زبر


Explanation:
Also: راف لمون

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2019-01-31 09:42:13 GMT)
--------------------------------------------------

‫"راف لمون" یا لیموی پوست خشن یکی از گونه های جنس مرکبات می باشد که به دلیل خشن و ناهموار بودن سطح پوست میوه ها، به این نام نامگذاری شده است. این درخت میوه یک هیبرید بوده که ارتباط خویشاوندی نزدیکی با لیمو دارد ولی شرایط پرورش آن مشابه رنگپور و نارنگی می باشد.
‫راف لمون درختی است که ارتفاع آن به 3 تا 6 متر می رسد.

http://nargil.ir/Plant.aspx?Name=Citrus-jambhiri&cid=6536

Zeynab Tajik
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salman Rostami
16 mins
  -> Thank you!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
لیموی خارکی


Explanation:
این نوع لیمو معادل جاافتاده‌ای در فارسی ندارد اما معادل پیشنهادی در سایت زیر "لیموی خارکی" می‌باشد که معادل خوبی به نظر می‌رسد.
http://health.barakatkns.com/article/25306/هيپرپيگمانتاسيون-...

Shiva Aminoroaya
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

1 min   confidence: Answerer confidence 5/5
لیمو سنگی


Explanation:
لیمو سنگی

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2019-01-31 09:39:46 GMT)
--------------------------------------------------

توی میوه فروشی ها هم این اسم رو بالای این نوع لیموها مینویسن

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2019-01-31 09:40:34 GMT)
--------------------------------------------------

لیمو خارگی هم میگن بعضی وقتا

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2019-01-31 09:40:56 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/search?ei=FMJSXPeIKeWH5wLqtJiICw&q=لی...

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2019-01-31 09:41:52 GMT)
--------------------------------------------------

اسم سم هم که ظاهرا کمتر متداوله: لیمو لیسبون هستش

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2019-01-31 09:43:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://mactiv.ir/product/limo1/

SeyedSina MirArabshahi
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
راف لمون


Explanation:
https://www.google.com/search?q=راف لمون&oq=راف لمون&aqs=chr...

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2019-01-31 09:45:29 GMT)
--------------------------------------------------

با جستجوی فارسی عبارت راف لمون کلی نتایج آکادمیک و کاربردی نشان می‌دهد

http://nargil.ir/Plant.aspx?Name=Citrus-jambhiri&cid=6536

http://journals.areo.ir/article_102219.html

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2019-01-31 09:47:56 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.com/search?q=راف لمون&oq=راف لمون&aqs=chr...

Morteza Gholami
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salman Rostami
13 mins
  -> Thank you

agree  Sina Salehi
1 hr
  -> Thank you

agree  Moloud Goldar
9 hrs
  -> Thank you

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
راف لمون/لیمو راف/ لیمو سنگی


Explanation:
لیمو سنگی بهترین معادل فارسی به نظر میرسد با اینکه باز هم دقیق به راف لمون برنمیگردد چرا که لیمو خارگی و لیمو سنگی و لیبسون و بقیه معادلها همه برمیگردند به لیموهای پوست کلفتی که فصل پاییز می آیند و تا تابستان ماندگاری دارند اما
راف لمون میوه مرکب و ترکیبی محسوب میشود و پوستی همانند سنگ و چروکیده دارد. عکس هر دو میوه را پایین میگذارم
rough lemon is a bit different from the equivalences given;take a look at the photos given in the web reference. the best equivalent in Farsi is راف لمون or لیمو سنگی


    https://en.wikipedia.org/wiki/Rough_lemon#/media/File:Starr_061105-1366_Citrus_limon.jpg
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%B4#/media/File:Lemon.jpg
Seyedeh Negin Mahjoub
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
لیموی تلخ و بدمزه


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2019-01-31 18:47:29 GMT)
--------------------------------------------------

rough در دیکشنری خیلی معنا دارد ولی من معنی تلخ را از ترجمه خودم پیدا کردم که به لیمو بخوره
معنای آن را بهتر دیدم در کنار لیمو
لیمو تلخ

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2019-01-31 18:51:30 GMT)
--------------------------------------------------

Rough lemon (Citrus jambhiri Lush.) is the fruit and the tree of a citrus hybrid, like the rangpur a cross between mandarin orange and citron.

Rough lemon is a cold-hardy citrus and can grow into a large tree.

There are several cultivars of rough lemon that can serve as a citrus rootstock, including florida,[1] schaub,[2] and Vangassay rough lemon.[3]



Moloud Goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
لیمو ترش


Explanation:
لیمو ترش

Marjaneh Koohyar
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search