data planes

Persian (Farsi) translation: سطوح داده

07:20 May 29, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Computers: Software / expresion
English term or phrase: data planes
The control and the data planes are split. The mobile version of SDN includes all the components existing into the cloud figure
asal
Iran
Persian (Farsi) translation:سطوح داده
Explanation:
http://mojnovin.com/wp-content/uploads/2015/12/Introduction-...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:b86dZsW...

https://searchsdn.techtarget.com/definition/data-plane-DP
Selected response from:

Mohammad Ghaffari
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5صفحۀ داده
Saeed Zargarian
5واحد داده / واحد داده ای
Mahmoud Bayat
4سطوح داده
Mohammad Ghaffari


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
سطوح داده


Explanation:
http://mojnovin.com/wp-content/uploads/2015/12/Introduction-...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:b86dZsW...

https://searchsdn.techtarget.com/definition/data-plane-DP

Mohammad Ghaffari
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thanks

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
واحد داده / واحد داده ای


Explanation:
با توجه به مطلاعاتی که داشتم و با توجه به کاربردی که دیتا پلین داره، واحد داده میتونه گزینه مناسبی باشه. پیشنهاد میکنم به منابعی که معرفی کردم، مراجعه کنید
The data plane (sometimes known as the user plane, forwarding plane, carrier plane or bearer plane) is the part of a network that carries user traffic. The data plane, the control plane and the management plane are the three basic components of a telecommunications architecture. The control plane and management plane serve the data plane, which bears the traffic that the network exists to carry.

https://searchsdn.techtarget.com/definition/data-plane-DP

The control plane is the part of a network that carries signaling traffic and is responsible for routing. Control packets originate from or are destined for a router. Functions of the control plane include system configuration and management

https://searchsdn.techtarget.com/definition/control-plane-CP

در دنیای کنونی ، دستگاه های شبکه و زیر ساخت شبکه دارای دو بخش اساسی جهت کنترل و انتقال اطلاعات میباشند.
ما این دو بخش را با نام های Control plane و Data plane میشناسیم:
- Control plane وظیفه کنترل و تصمیم گیری رفتار و نحوه ی اجرای پروتکل ها (OSPF و STP و BGP و .. ) را بر عهده دارد که این امر در هر دستگاه شبکه کاملا مستقل بوده و معمولا به صورت Logical اجرا میگردد .
- Data plane وظیفه ارسال و دریافت دریافت اطلاعات برعهده دارد و به دلیل اینکه به صورت سخت افرازی بسته به نوع کاربرد (برای مثال سوییچ یا روتر) به صورت سخت افرازی و با مدارات و معماری پیشرفته پیاده سازی میگردد و از سرعت بسیار بالایی برخوردار است
http://candopro.ir/blog/55-what-is-sdn.html

تحول عمده اخیر در شبکه های کامپیوتری ظهور شبکه تعریف شده نرم افزاری (SDN) است، که هدف آن مهیا نمودن یک واحد کنترلی (control plane) متمرکز و قابل برنامه ریزی است که از واحد داده ای (data planes) توزیع شده در دستگاه های مجزا در شبکه جدا است.
به طور خاص، توسعه پروتکل OpenFlow بسیاری از مزایای بالقوه SDN به تصویر کشیده است، و فروشندگان متعددی شروع به ارائه سوئیچ های تجاری پشتیبانی کننده از استاندارد OpenFlow کرده اند. همچنین محققان پیشرفت هایی را در اجزاء SDN از جمله کنترلر SDN، سوئیچ ها، واسط های برنامه نویسی، ابزار ها اشکال زدایی، و برنامه های کاربردی SDN در شبکه مراکز داده، مسیریابی، و مهندسی ترافیک ایجاد کرده اند.
با وجود پیشرفت های بسیار، هنوز سوالات مهم زیای در مورد SDN، به ویژه در مورد اصول نظری SDN، منطق کنترلی و قابلیت برنامه پذیری، روش های رسمی و مهندسی پروتکل، سیستم عامل شبکه و غیره باقی مانده است. هدف از این کارگاه آموزشی تسهیل تحقیقات و بحث پیرامون موضوعات دیگر SDN است.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از لینک http://success.cse.tamu.edu/CoolSDN2015/ استفاده کنید.

http://hamresan.net/coolsdn-2015/


    Reference: http://candopro.ir/blog/55-what-is-sdn.html
    https://searchsdn.techtarget.com/definition/data-plane-DP
Mahmoud Bayat
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 36

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
data plane
صفحۀ داده


Explanation:
در اکثر متون، data plane و control plane را به صورت انگلیسی می‌نویسند و معنای‌شان را توضیح می‌دهند (مثلاً بخش ارسال داده‌ها برای data plane). با این حال، در منبعی که در زیر آورده‌ام از معادل‌های صفحۀ داده و صفحۀ کنترل استفاده شده است.


    Reference: http://sdncentral.ir/networking-dictionary/
Saeed Zargarian
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search