shared ledger accessible

Persian (Farsi) translation: دفترکل توزیع شده/اشتراکی که همه اعضا به آن دسترسی دارند/ دفترکل توزیع شده قابل دسترسی برای همه اعضا

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shared ledger accessible
Persian (Farsi) translation:دفترکل توزیع شده/اشتراکی که همه اعضا به آن دسترسی دارند/ دفترکل توزیع شده قابل دسترسی برای همه اعضا
Entered by: Mahmoud Bayat

17:25 Jun 1, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Computers: Software / expresion
English term or phrase: shared ledger accessible
Because Hercules is blockchain-based and decentralized, the supply chain data is a common, shared ledger accessible by all the participants.
asal
Iran
دفترکل توزیع شده/اشتراکی که همه اعضا به آن دسترسی دارند/ دفترکل توزیع شده قابل دسترسی برای همه اعضا
Explanation:
بلاک چین پایگاه داده توزیع شده و مبتنی بر اجماع است که به صورت مستمر فهرستی از رکوردها را که هر کدام به گزینه‌ های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ کرده و در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیر مجاز تقویت می‌شود. در واقع بلاک چین زیر مجموعه ای از فناوری‌ های دفترکل توزیع شده (Distributed Ledger) است. دفتر کل توزیع شده یا دفتر کل اشتراکی (Shared Ledger) یا فناوری دفتر کل توزیع شده (Distributed ledger technology) اجماعی از داده‌ های دیجیتال تکراری، داده‌ های دیجیتال اشتراک‌ گذاری شده وداده‌ های دیجیتال همگام سازی شده‌، است
http://sayarak.com/دانستنی-ها/معنی/1396/دی/28/بلاک-چین-به-زب...

دفتر کل توزیع شده(به انگلیسی Distributed Ledger) همچنین در زبان انگلیسی به نام دفتر کل اشتراکی(Shared Ledger) یا به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده(Distributed ledger technology) نیز نامیده می‌شود، اجماعی از داده‌های دیجیتال تکراری، اشتراک‌گذاری شده و همگام سازی شده‌است که از لحاظ جغرافیایی در جاهای مختلف، کشورها یا موسسات گسترده شده‌است.[۱] هیچ مدیر مرکزی یا ذخیره‌سازی متمرکز داده‌هایی وجود ندارد.[۲]
https://fa.wikipedia.org/wiki/دفتر_کل_توزیع‌شده
Selected response from:

Mahmoud Bayat
Iran
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1دفترکل توزیع شده/اشتراکی که همه اعضا به آن دسترسی دارند/ دفترکل توزیع شده قابل دسترسی برای همه اعضا
Mahmoud Bayat
5دفتر مشترک که همه اعضا به ان دسترسی دارند
zahra razavi


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
دفتر مشترک که همه اعضا به ان دسترسی دارند


Explanation:
///

zahra razavi
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
دفترکل توزیع شده/اشتراکی که همه اعضا به آن دسترسی دارند/ دفترکل توزیع شده قابل دسترسی برای همه اعضا


Explanation:
بلاک چین پایگاه داده توزیع شده و مبتنی بر اجماع است که به صورت مستمر فهرستی از رکوردها را که هر کدام به گزینه‌ های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ کرده و در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیر مجاز تقویت می‌شود. در واقع بلاک چین زیر مجموعه ای از فناوری‌ های دفترکل توزیع شده (Distributed Ledger) است. دفتر کل توزیع شده یا دفتر کل اشتراکی (Shared Ledger) یا فناوری دفتر کل توزیع شده (Distributed ledger technology) اجماعی از داده‌ های دیجیتال تکراری، داده‌ های دیجیتال اشتراک‌ گذاری شده وداده‌ های دیجیتال همگام سازی شده‌، است
http://sayarak.com/دانستنی-ها/معنی/1396/دی/28/بلاک-چین-به-زب...

دفتر کل توزیع شده(به انگلیسی Distributed Ledger) همچنین در زبان انگلیسی به نام دفتر کل اشتراکی(Shared Ledger) یا به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده(Distributed ledger technology) نیز نامیده می‌شود، اجماعی از داده‌های دیجیتال تکراری، اشتراک‌گذاری شده و همگام سازی شده‌است که از لحاظ جغرافیایی در جاهای مختلف، کشورها یا موسسات گسترده شده‌است.[۱] هیچ مدیر مرکزی یا ذخیره‌سازی متمرکز داده‌هایی وجود ندارد.[۲]
https://fa.wikipedia.org/wiki/دفتر_کل_توزیع‌شده


    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1_%DA%A9%D9%84_%D8%AA%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF%D9%87
Mahmoud Bayat
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 36
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saeed Zargarian
10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search