paybacks from building green

Persian (Farsi) translation: بازگشت سرمایه حاصل از ساختمان سبز

10:46 Feb 8, 2017
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / Buliding
English term or phrase: paybacks from building green
However, the paybacks from building green far outweigh the time and resources spent.
mbarzegar
Persian (Farsi) translation:بازگشت سرمایه حاصل از ساختمان سبز
Explanation:
ساختمان سبز
ساختمان سبز (Green Building) به دسته¬ای از ساختمان¬ها گفته می¬شود که در برابر حفظ منابع زیست محیطی در طول عمر یک ساختمان از زمان طراحی و احداث تا بهره برداری و بازسازی متعهد می باشند. در این ساختمان¬های دوستدار طبیعت، علاوه بر اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در آن اولویت دارد و مصرف انرژی آن ناچیز می¬باشد، مصالح آن نیز از منظر زیست محیطی مورد ارزیابی قرار می¬گیرد. هدف نهایی ساختمان سبز، استفاده بهینه از منابع و کاهش تأثیر منفی ساختمان بر روی محیط زیست می¬باشد.
یکی از مهمترین اهداف ساختمان سبز کاهش مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی و الکتریکی و همچنین افزایش بازده انرژی ساختمان می¬باشد. به منظور کاهش مصرف انرژی و ایجاد ساختمان سبز، بایستی طراحان ساختمان، اتلافات انرژی موجود در ساختمان را کاهش دهند. در نتیجه راهکار موجود استفاده از پنجره¬هایی با عملکرد بسیار بالا و عایقکاری دیوارها، بام و کف ساختمان می¬باشد.
- Green building (also known as green construction or sustainable building) refers to both a structure and the using of processes that are environmentally responsible and resource-efficient throughout a building's life-cycle: from siting to design, construction, operation, maintenance, renovation, and demolition.[1] In other words, green building design involves finding the balance between homebuilding and the sustainable environment.

- Green building = Building green
Selected response from:

Morad Seif
Iran
Grading comment
Thank you
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5عواید ساخت و ساز سبز
Hossein Emami
4بازگشت سرمایه حاصل از ساختمان سبز
Morad Seif


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
عواید ساخت و ساز سبز


Explanation:
همچنین فواید، منفعت، مزیت و بازدهی

Hossein Emami
Canada
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 3

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
بازگشت سرمایه حاصل از ساختمان سبز


Explanation:
ساختمان سبز
ساختمان سبز (Green Building) به دسته¬ای از ساختمان¬ها گفته می¬شود که در برابر حفظ منابع زیست محیطی در طول عمر یک ساختمان از زمان طراحی و احداث تا بهره برداری و بازسازی متعهد می باشند. در این ساختمان¬های دوستدار طبیعت، علاوه بر اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در آن اولویت دارد و مصرف انرژی آن ناچیز می¬باشد، مصالح آن نیز از منظر زیست محیطی مورد ارزیابی قرار می¬گیرد. هدف نهایی ساختمان سبز، استفاده بهینه از منابع و کاهش تأثیر منفی ساختمان بر روی محیط زیست می¬باشد.
یکی از مهمترین اهداف ساختمان سبز کاهش مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی و الکتریکی و همچنین افزایش بازده انرژی ساختمان می¬باشد. به منظور کاهش مصرف انرژی و ایجاد ساختمان سبز، بایستی طراحان ساختمان، اتلافات انرژی موجود در ساختمان را کاهش دهند. در نتیجه راهکار موجود استفاده از پنجره¬هایی با عملکرد بسیار بالا و عایقکاری دیوارها، بام و کف ساختمان می¬باشد.
- Green building (also known as green construction or sustainable building) refers to both a structure and the using of processes that are environmentally responsible and resource-efficient throughout a building's life-cycle: from siting to design, construction, operation, maintenance, renovation, and demolition.[1] In other words, green building design involves finding the balance between homebuilding and the sustainable environment.

- Green building = Building green


    Reference: http://samaniroosanat.blog.ir/post/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Green_building
Morad Seif
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Persian (Farsi)
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thank you




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search