evolution of the technology from academic institutions

Persian (Farsi) translation: گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی

06:19 Feb 15, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / expresion
English term or phrase: evolution of the technology from academic institutions
hinder the evolution of the technology from academic institutions to use in real-world problems, and eventually to widespread industrial use."منظور از این جمله چی هست"
asal
Iran
Persian (Farsi) translation:گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی
Explanation:
منظورش این است که احتمالاً چیزهایی که پیش از این عبارت عنوان شده‌اند، مانع از گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی به کاربست در حل مشکلات جهان واقع و در نهایت کاربست صنعتی گسترده هستند
Selected response from:

Mohammad Ghaffari
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5تحول فناوری بر مبنای موسسات دانشگاهی
Sara Amini, Ph.D.
5گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی
Mohammad Ghaffari
5تکامل فناوری از نهادهای علمی و دانشگاهی
Ehsan Kiani
5توسعه تدریجی فناوری با خاستگاه نهادهای دانشگاهی
Morad Seif
480
Niloofar Nakisaei


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی


Explanation:
منظورش این است که احتمالاً چیزهایی که پیش از این عبارت عنوان شده‌اند، مانع از گسترش فناوری از سطح مؤسسات دانشگاهی به کاربست در حل مشکلات جهان واقع و در نهایت کاربست صنعتی گسترده هستند

Mohammad Ghaffari
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 15
Grading comment
thanks

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
توسعه تدریجی فناوری با خاستگاه نهادهای دانشگاهی


Explanation:
///

Morad Seif
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 48

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
تکامل فناوری از نهادهای علمی و دانشگاهی


Explanation:
ببینید فناوری‌های مختلف برای اینکه صورت عملی پیدا کنند و بشود از آنها برای حل مسائل مختلف زندگی روزمره استفاده کرد باید از صورت نظری و تئوریک‌شان در نهادهای علمی و دانشگاهی به صورت عملی و ملموس در حوزه‌های زندگی واقعی روزمره دربیایند - یعنی تکامل پیدا کنند. کل جمله اشاره به مواردی دارد - که البته در متن شما مشخص نیستند - که مانع تکامل صورت‌های اولیه و نظری فناوری به صورت‌های عملی و کاربردی و نهایتا کاربرد وسیع در صنعت شده‌اند.

Ehsan Kiani
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8

2 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
80


Explanation:
پيشرفت تدريجي از نهادهاي علمي و دانشگاهي

Niloofar Nakisaei
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
تحول فناوری بر مبنای موسسات دانشگاهی


Explanation:
با توجه به تعریف دیکشنری آکسفورد- به تعریف شماره10 دقت کنید



    https://en.oxforddictionaries.com/definition/from
Sara Amini, Ph.D.
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search