true, future population of cases the model will see

Persian (Farsi) translation: .نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:true, future population of cases the model will see
Persian (Farsi) translation:.نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند

08:42 Sep 26, 2020
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2020-09-30 08:54:14 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Persian (Farsi) translations [PRO]
IT (Information Technology) / expresion
English term or phrase: true, future population of cases the model will see
Selection (or ‘sampling’) bias occurs when the sample data that is gathered and prepared for modeling has characteristics that are not representative of the true, future population of cases the model will see.
asal
Iran
.نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند
Explanation:
سوگیری در انتخاب (یا "نمونه گیری") زمانی اتفاق می افتد که داده های نمونه ای که جمع آوری شده و برای مدل سازی آماده می شوند دارای ویژگی هایی هستند که نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند
Selected response from:

Sophie Meis
Australia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3.نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند
Sophie Meis
5 +1نمی‌توان آن‌ها را نماینده‌ی جمعیت واقعی و قابل‌انتظاری دانست که مدل بررسی می‌کند
Omid Shabani
5 +1جمعیت آینده و واقعی از مواردی که مدل در نظر می گیرد
Amir Akbarpour Reihani
5 +1نماینده گروه واقعی و آتی مواردی که مدل با آن مواجه خواهد شد
Marzieh Izadi


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
نماینده گروه واقعی و آتی مواردی که مدل با آن مواجه خواهد شد


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2020-09-26 08:59:29 GMT)
--------------------------------------------------

نماینده گروه واقعی و آتی مواردی که مدل با آن مواجه خواهد شد، نیست

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2020-09-26 09:00:00 GMT)
--------------------------------------------------

گروه /توده

Marzieh Izadi
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Sharifi
4 hrs
  -> Thank You!

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
جمعیت آینده و واقعی از مواردی که مدل در نظر می گیرد


Explanation:
جمعیت آینده و واقعی از مواردی که مدل در نظر می گیرد

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2020-09-26 09:13:07 GMT)
--------------------------------------------------

با توجه به قابل استناد بودن عبارت "جمعیت آینده" ترتیب آینده و واقعی را در ترجمه جابجا کردم

Amir Akbarpour Reihani
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian), Native in TurkishTurkish, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sina Salehi
8 mins
  -> Thank you!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
نمی‌توان آن‌ها را نماینده‌ی جمعیت واقعی و قابل‌انتظاری دانست که مدل بررسی می‌کند


Explanation:
نمی‌توان آن‌ها را نماینده‌ی جمعیت واقعی و قابل‌انتظاری دانست که مدل بررسی می‌کند

Omid Shabani
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sina Salehi
14 mins
  -> Thank you!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
.نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند


Explanation:
سوگیری در انتخاب (یا "نمونه گیری") زمانی اتفاق می افتد که داده های نمونه ای که جمع آوری شده و برای مدل سازی آماده می شوند دارای ویژگی هایی هستند که نماینده جمعیت واقعی و آتی مواردی که مدل خواهد دید، نیستند

Sophie Meis
Australia
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sina Salehi
6 mins

agree  Ali Sharifi
14 mins

agree  Amirreza Rahimbakhsh
2 days 5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search