Assertive behaviour

Persian (Farsi) translation: رفتار جرأت‌ورزانه

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Assertive behaviour
Persian (Farsi) translation:رفتار جرأت‌ورزانه
Entered by: Saeed Zargarian

07:46 Jun 2, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Management / Management
English term or phrase: Assertive behaviour
چنین رفتاری:
• درباره‌ی عزت نفس و احترام به دیگران است، نه برنده شدن؛
• درباره‌ی اصلاح رفتار است، نه تغییر شخصیت‌ها؛
• کلید ارتباطات خوب، شفاف، صادقانه و حرفه‌ای است؛
• درباره‌ی فراهم‌آوری مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطات موفق در محیط کار و موقعیت‌های اجتماعی است.
یک معادل کاربردی لطف کنید،ترجمه ی دیکشنری و تحت اللفظی مناسب نیست
Marjaneh Koohyar
Iran
رفتار جرأت‌ورزانه
Explanation:
در منبع زیر، به طور کامل دربارۀ جرأت‌ورزی (assertiveness) و رفتار جرأت‌ورزانه (assertive behavior) توضیح داده شده است.

http://ravanrahnama.ir/assertiveness-atricle/


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2018-06-02 08:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

در ضمن، ظاهراً در متن برای توصیف ویژگی‌های این نوع رفتار از about استفاده شده است که به اشتباه آن را دربارۀ ترجمه کرده‌اید. ساختار "sth is about sth" برای برشمردن مهم‌ترین ویژگی‌های یک چیز به کار می‌رود و این‌گونه ترجمه می‌شود: «چیزی اصل و اساس چیز دیگر است»؛ مثلاً «اصل و اساس رفتار جرأت‌ورزانه عزت نفس و احترام به دیگران اس
Selected response from:

Saeed Zargarian
Iran
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1رفتار جرأت‌ورزانه
Saeed Zargarian
5رفتار جسورانه
molood goldar
5رفتار مصرانه - رفتار قاطعانه
molood goldar
4رفتار توام با جرات و قاطعیت
Mehdi sabbagh
4رفتار قاطعانه و از روی جرات
zahra Helali jula


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
assertive behaviour
رفتار جرأت‌ورزانه


Explanation:
در منبع زیر، به طور کامل دربارۀ جرأت‌ورزی (assertiveness) و رفتار جرأت‌ورزانه (assertive behavior) توضیح داده شده است.

http://ravanrahnama.ir/assertiveness-atricle/


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2018-06-02 08:11:02 GMT)
--------------------------------------------------

در ضمن، ظاهراً در متن برای توصیف ویژگی‌های این نوع رفتار از about استفاده شده است که به اشتباه آن را دربارۀ ترجمه کرده‌اید. ساختار "sth is about sth" برای برشمردن مهم‌ترین ویژگی‌های یک چیز به کار می‌رود و این‌گونه ترجمه می‌شود: «چیزی اصل و اساس چیز دیگر است»؛ مثلاً «اصل و اساس رفتار جرأت‌ورزانه عزت نفس و احترام به دیگران اس


    Reference: http://ravanrahnama.ir/assertiveness-atricle/
Saeed Zargarian
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ehsan Mirzaei
9 mins
  -> thank you

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
assertive behaviour
رفتار مصرانه - رفتار قاطعانه


Explanation:
dictionary of Farhang Moaser

molood goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 20

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
assertive behaviour
رفتار جسورانه


Explanation:
THIS EQUIVALENT IS BETTER

molood goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 20

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
assertive behaviour
رفتار قاطعانه و از روی جرات


Explanation:
گاها ب معنای رفتار پرخاشگرانه و از روی جرات

zahra Helali jula
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
assertive behaviour
رفتار توام با جرات و قاطعیت


Explanation:
....

Mehdi sabbagh
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in AzerbaijaniAzerbaijani, Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search