Attempted leadership

Persian (Farsi) translation: رهبری نافرجام - رهبری شکست خورده

07:48 Jun 2, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Management / Management
English term or phrase: Attempted leadership
It is one of leadership's types in which an individual tries to exert infulence over other members of the group
Marjaneh Koohyar
Iran
Persian (Farsi) translation:رهبری نافرجام - رهبری شکست خورده
Explanation:
my dictionary
Selected response from:

molood goldar
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5به توضیحات مراجعه کنید
Mahmoud Bayat
5رهبری نافرجام - رهبری شکست خورده
molood goldar


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
attempted leadership
رهبری نافرجام - رهبری شکست خورده


Explanation:
my dictionary

molood goldar
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 20
Grading comment
Thank you

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
attempted leadership
به توضیحات مراجعه کنید


Explanation:
دو معادل برای این نوع رهبری ارائه شده که انتخاب بهترین معادل به سلیقه خودتون بستگی داره:
اولین معادل:
رهبری آمرانه: سبک آمرانه و سنتی (وظیفه مدار): مدیر یا رهبر به زیر دستان خود می گوید چه کار باید بکنند وچگونه باید آن کار را انجام دهند.این سبک محافظه کار(اقتداری )است.
منبع:
https://www.parsmodir.com/db/theory/leadership1.php

معادل دوم:
رهبری اقتدارگرا:
رهبران اقتدارگرا (که به آنها رهبران مستبد نیز گفته می‌شود)، به روشنی انتظارات خود را از کاری که باید انجام شود، زمان انجام دادن کار و نحوه‌ی انجام آن مشخص می‌کنند. این سبک رهبری به‌شدت متکی بر فرمان رهبر و کنترل پیروان است.

همچنین میان رهبر و سایر اعضا، تمایز واضحی وجود دارد. رهبران اقتدارگرا به‌صورت مستقل و بدون نظرخواهی از سایر اعضای گروه تصمیم‌گیری می‌کنند
منبع:
https://www.chetor.com/29307-سبک-های-رهبری/

توضیحات بیشتر درباره سبک رهبری آمرانه در مقاله زیر
www.ensani.ir/storage/Files/20110215170915-j (10).pd


    Reference: http://www.ensani.ir/storage/Files/20110215170915-j%20(10).p...
    https://www.parsmodir.com/db/theory/leadership1.php
Mahmoud Bayat
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search