A Wigner-Seitz primitive cell

Persian (Farsi) translation: یاخته ی بسیط ویگنر-سایتس

08:31 Aug 21, 2018
English to Persian (Farsi) translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / Medical
English term or phrase: A Wigner-Seitz primitive cell
A Wigner-Seitz primitive cell is primarily a mathematical construct.
Marjaneh Koohyar
Iran
Persian (Farsi) translation:یاخته ی بسیط ویگنر-سایتس
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2018-08-21 08:41:01 GMT)
--------------------------------------------------

سلول ویگنر-سیتز (به انگلیسی: Wigner–Seitz cell) یک چند وجهی به مرکز یک نقطه شبکه است که فاصلهٔ هر نقطه داخل آن از مرکز سلول، کوچکتر از فاصلهٔ همان نقطه تا نقاط دیگر شبکه است. می‌توان ثابت کرد که سلول ویگنز-سیتز نوعی سلول واحد شبکه بلوری است. به فضای داخل سلول، دامنهٔ تاثیر[۱] گفته می‌شود.[۲] این ناحیه ناحیه دیریکله یا ناحیه ورونویی نیز نامیده شده‌است.

این سلول به نام یوجین ویگنر و فردریک سیتز فیزیکدانان آمریکایی نامگذاری شده‌است.
Selected response from:

Seyedeh Negin Mahjoub
Iran
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5یاخته ی بسیط ویگنر-سایتس
Seyedeh Negin Mahjoub
4 +1سلول/یاخته واحد ابتدایی ویگنر-سیتز
Niayesh Omidi


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a wigner-seitz primitive cell
سلول/یاخته واحد ابتدایی ویگنر-سیتز


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2018-08-21 08:36:58 GMT)
--------------------------------------------------

به نظر میاد ویگنر-سیتز اسم خاص هست


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2018-08-21 08:37:27 GMT)
--------------------------------------------------

این سلول به نام یوجین ویگنر و فردریک سیتز فیزیکدانان آمریکایی نامگذاری شده‌است

Niayesh Omidi
Iran
Specializes in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shiva Aminoroaya
5 mins
  -> ممنون شیوا

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a wigner-seitz primitive cell
یاخته ی بسیط ویگنر-سایتس


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2018-08-21 08:41:01 GMT)
--------------------------------------------------

سلول ویگنر-سیتز (به انگلیسی: Wigner–Seitz cell) یک چند وجهی به مرکز یک نقطه شبکه است که فاصلهٔ هر نقطه داخل آن از مرکز سلول، کوچکتر از فاصلهٔ همان نقطه تا نقاط دیگر شبکه است. می‌توان ثابت کرد که سلول ویگنز-سیتز نوعی سلول واحد شبکه بلوری است. به فضای داخل سلول، دامنهٔ تاثیر[۱] گفته می‌شود.[۲] این ناحیه ناحیه دیریکله یا ناحیه ورونویی نیز نامیده شده‌است.

این سلول به نام یوجین ویگنر و فردریک سیتز فیزیکدانان آمریکایی نامگذاری شده‌است.


    https://en.wikipedia.org/wiki/Wigner%E2%80%93Seitz_cell
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84_%D9%88%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B2
Seyedeh Negin Mahjoub
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank you




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search