PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

flight strip

Polish translation: pasek postępu lotu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flight strip
Polish translation:pasek postępu lotu
Entered by: Miłosz Sliwa

08:11 Nov 27, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: flight strip
"This simulator consists of:
• Two (2) dual display approach control positions (Approach and PAR) with flight strip printer
• Two (2) dual display approach control position (Assistant and Instructor)
"
Miłosz Sliwa
Poland
pasek postępu lotu
Explanation:
Zobacz ja wygląda schemat procedury nie na symulatorze, tylko w rzeczywistych warunkach (pierwszy link).

Natomiast w linku drugim masz w bardzo przystępny sposób opisane jak przebiega kontrola lotów/przestrzeni powietrznej (jest dużo angielskich określeń, może Ci się przydadzą).

"Czy jednak system w tak dużym stopniu oparty na elektronice jest bezpieczny? Owszem, tak. Po pierwsze, systemy przetwarzania i przesyłania danych w ośrodkach konroli ruchu lotniczego są co najmniej zdublowane – dotyczy to zarówno terminali, serwerów, jak i sieci transmisyjnych. Po drugie, równolegle z systemem elektronicznym funkcjonuje system pasków postępu lotu. Każdy z samolotów wchodzący w obszar jurysdykcji danego ośrodka kontroli otrzymuje papierowy pasek z informacjami o typie, miejscu startu i lotnisku docelowym, trasie, poziomie lotu itd., które w czasie lotu są sukcesywnie uzupełniane na podstawie zgłoszeń pilotów ze stałych punktów meldunkowych. Paski wsunięte w oprawki umieszczane są na specjalnych, pochyłych tablicach według czasu i miejsca przejęcia kontroli, co daje pogląd na położenie samolotów w drogach powietrznych. Ten prosty wynalazek już niejednokrotnie dowiódł swej przydatności, nawet w tak rozwiniętym technicznie kraju jak USA, gdy mimo zdwojonego zasilania i redundantnych obwodów komputery zawiodły, bo... zawiesiła się nowa wersja oprogramowania."
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1pasek postępu lotu
maciejm
3 -1pas startowy
Iwona Szymaniak


Discussion entries: 1





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
pas startowy


Explanation:
normalnie to jest pas startowy na nieskomplikowanym lotnisku, bez całej infrastruktury, którą mają duże lub po prostu nowoczsne lotniska
taka rozbiegówka dla samolotów lub lądowisko
ale chyba może też chodzić (jeśli to program komputerowy) o wydruk toru (przebiegu) lotu dla uczącego się na symulatorze

--------------------------------------------------
Note added at   46 min (2007-11-27 08:57:27 GMT)
--------------------------------------------------

lub awaryjny pas startowy

--------------------------------------------------
Note added at   57 min (2007-11-27 09:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

Ale masz tylko tyle informacji o tym symulatorze lotów? Nic poza tym, co by Ci przybliżyło intencje autora?


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/flight+strip
Iwona Szymaniak
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: No i ja właśnie stawiałem na wydruk patrząc na samą frazę. Patrząc na całość czuję się coraz głupszy...

Asker: Oookej! Dużo dużo dalej w tekście pojawiła się znowu wzmianka - jednak chodzi o drukarkę termiczną :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: To niestety nie jest pas startowy.
8 hrs
  -> dziękuję, Maćku intuicja podpowiadała, że może chodzić o coś podobnego, co niefachowo nazwałam przebiegiem lotu, ale warto zaznaczyć, że nie jest to pas starowy w tym kontekście, bo w ogóle jest :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
pasek postępu lotu


Explanation:
Zobacz ja wygląda schemat procedury nie na symulatorze, tylko w rzeczywistych warunkach (pierwszy link).

Natomiast w linku drugim masz w bardzo przystępny sposób opisane jak przebiega kontrola lotów/przestrzeni powietrznej (jest dużo angielskich określeń, może Ci się przydadzą).

"Czy jednak system w tak dużym stopniu oparty na elektronice jest bezpieczny? Owszem, tak. Po pierwsze, systemy przetwarzania i przesyłania danych w ośrodkach konroli ruchu lotniczego są co najmniej zdublowane – dotyczy to zarówno terminali, serwerów, jak i sieci transmisyjnych. Po drugie, równolegle z systemem elektronicznym funkcjonuje system pasków postępu lotu. Każdy z samolotów wchodzący w obszar jurysdykcji danego ośrodka kontroli otrzymuje papierowy pasek z informacjami o typie, miejscu startu i lotnisku docelowym, trasie, poziomie lotu itd., które w czasie lotu są sukcesywnie uzupełniane na podstawie zgłoszeń pilotów ze stałych punktów meldunkowych. Paski wsunięte w oprawki umieszczane są na specjalnych, pochyłych tablicach według czasu i miejsca przejęcia kontroli, co daje pogląd na położenie samolotów w drogach powietrznych. Ten prosty wynalazek już niejednokrotnie dowiódł swej przydatności, nawet w tak rozwiniętym technicznie kraju jak USA, gdy mimo zdwojonego zasilania i redundantnych obwodów komputery zawiodły, bo... zawiesiła się nowa wersja oprogramowania."



    Reference: http://heading.pata.pl/radar10.htm
    Reference: http://www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=2001/12/magazyn_skr...
maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 331
Grading comment
Dzięki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
5 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search