tomb vessel

Polish translation: zastawa grobowa

18:06 Jan 27, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Archaeology
English term or phrase: tomb vessel
naczynie, kształt kulisty. Na nim wizerunek odętej gęby (podobno to obraz Śmierci). Wielkość nieznana. Raczej nie urna, bo ta kultura (Indianie Prerii) raczej nie znała palenia zwłok. Mam swoje przypuszczenia, ale nie chcę nic sugerować.
leff
Polish translation:zastawa grobowa
Explanation:
naczynie grobowe

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-27 19:03:54 (GMT)
--------------------------------------------------

a może to jakiś symboliczny \"dom dusz\"???
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Dzięki :-) Zdecydowałem się na naczynie grobowe. To chyba najpewniejsze rozwiązanie. lim0nce dziękuję za ciekawy tekst, potwierdzający moje przypuszczenia co do stosowania naczybia. Ale ono raczej nie było 'nagrobne', tylko chowane wraz ze zmarłym w tym kurhanie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3naczynie do przechowywania żywności
lim0nka
2 +1zastawa grobowa
Anna Bittner
2niżej
bartek
2waza nagrobna
Himawari


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
niżej


Explanation:
daję niżej, bo źródło mam takie sobie :-(

Tykwa

To tyle, ale najważniejszego nie podałeś - w jakim kontekście pokazał Ci się ten tomb vessel. Byłoby łatwiej szukać :-)

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

30 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
zastawa grobowa


Explanation:
naczynie grobowe

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-27 19:03:54 (GMT)
--------------------------------------------------

a może to jakiś symboliczny \"dom dusz\"???

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki :-) Zdecydowałem się na naczynie grobowe. To chyba najpewniejsze rozwiązanie. lim0nce dziękuję za ciekawy tekst, potwierdzający moje przypuszczenia co do stosowania naczybia. Ale ono raczej nie było 'nagrobne', tylko chowane wraz ze zmarłym w tym kurhanie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: popieram, obie wersje
42 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
waza nagrobna


Explanation:
Zaledwie propozycja...

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
naczynie do przechowywania żywności


Explanation:
wydaje mi się, że WAZA NAGROBNA lub NACZYNIE NAGROBNE będzie tu pasowała, bo z tego, co znalazłam wynika, że chodzi o naczynie do przechowywania żywności po czymś w rodzaju stypy

After the mourners had their fill of food and alcohol, they lowered Midas' body into the tomb, along with their party leftovers. Simpson's theory was supported by other tomb contents, including furniture such as banquet tables and the best collection of Iron Age drinking vessels ever uncovered. Yet she became frustrated in her attempt to more completely reconstruct the event. She needed to understand what the ancient Phrygians had served in the vessels.

Simpson knew that Young's 1957 research team had removed dry yellow powder and some brown residue from the tomb vessels and dumped the samples into bags. The excavators had then shipped the bags off to storage in the University of Pennsylvania Museum's Gordion archives. Yet Simpson couldn't find anyone who could tell her what those residues had looked or tasted like 2,700 years ago.



    Reference: http://www.sciencenews.org/20001104/bob1.asp
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search