academic board

Polish translation: podobrazie/podłoże tekturowe

09:36 Sep 5, 2019
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / malarsto, materiały
English term or phrase: academic board
Szanowni Państwo,
poszukuję polskiego ekwiwalentu do terminu: academic board.

Definicja: An inexpensive board, made of cardboard, used as a surface for oil painting since the early 19th century, primarily for small paintings and sketches. Its cheapness made it particularly popular with *amateurs. (Clarke 2010:3)


przykład: Academy boards were inexpensive, thin, flexible paper cardboard supports, created for quick oil sketches but not for finished paintings.


z góry dziękuję za każdy komentarz.
starrynight
Poland
Polish translation:podobrazie/podłoże tekturowe
Explanation:
Wygląda na to, że można "academic board" tłumaczyć jako podobrazie/podłoże papierowe/tekturowe/kartonowe albo opisowo jako podobrazie do prac studyjnych.
Selected response from:

Alicja Fajfer
Finland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2podobrazie/podłoże tekturowe
Alicja Fajfer
3karton do farb olejnych
Andrzej Mierzejewski
1karton/tektura malarska, kartonowa/tekturowa/brystolowa tablica malarska (zagruntowana)
geopiet


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
podobrazie/podłoże tekturowe


Explanation:
Wygląda na to, że można "academic board" tłumaczyć jako podobrazie/podłoże papierowe/tekturowe/kartonowe albo opisowo jako podobrazie do prac studyjnych.


    https://pl.wikipedia.org/wiki/Podobrazie
Alicja Fajfer
Finland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp
1 day 7 hrs

agree  mike23
13 days

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
karton do farb olejnych


Explanation:
Na podstawie kontekstu oraz https://www.szal-art.pl/do-farb-olejnych-i-akrylowych_188/ .

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
karton/tektura malarska, kartonowa/tekturowa/brystolowa tablica malarska (zagruntowana)


Explanation:
Tektura malarska nazywana też kartonem introligatorskim znakomicie nadaje się do malarstwa akrylowego i olejnego.
Jest też idealnym podłożem pod pastel olejną.
Doskonale nadaje się również do rysunku artystycznego węglem, ołówkiem, sangwiną itp. gdzie jego szarawy kolor dodaje oryginalności rysunkom. - https://artphorma.pl/tektura-malarska-a2-1200gm2-p-95.html

---------

Tablica malarska wykonana z płyty MDF ~4mm, na którą przyklejone jest zagruntowane płótno malarskie.

Takie rozwiązanie umożliwia doskonalenie warsztatu malarskiego na lepszym jakościowo podkładzie niż zagruntowany karton. - https://www.artequipment.pl/p6747,tablica-malarska-50x70cm.h...

----------

Do ćwiczeń dobrym podobraziem jest karton z pudła po telewizorze bądź odkurzaczu, zagruntowany minimum dwukrotnie białą farbą do ścian - http://malarstwo-rysunek.blogspot.com/

---------

Użyłam podobrazia, ale równie dobrze można je zastąpić brystolem, albo tekturą. - http://starsinspirations.blogspot.com/2014/01/diy-poster.htm...

------

... wszystkie artykuły malarskie mają wygórowane ceny). Nie musisz kupować blejtram, na początek karton ci wystarczy (taki gruby, brystolowy). - https://zapytaj.onet.pl/Category/002,004/2,12425795,Co_jest_...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search