Pytanie konkursowe 3/9

Polish translation: Prozaiczny statek kosmiczny przywoluje na mysl monotonie lat 80-tych z takich filmow jak

20:53 Jan 16, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary / Konkurs
English term or phrase: Pytanie konkursowe 3/9
The mundane spaceship evokes the 80s drabness of Capricorn One and Saturn 3.

http://www.proz.com/?sp=bb/viewtopic&topic_id=7522&forum_id=...


Termin: 19 bm.
Jacek Krankowski (X)
Polish translation:Prozaiczny statek kosmiczny przywoluje na mysl monotonie lat 80-tych z takich filmow jak
Explanation:
Koziorozec 1 i Saturn 3.
Selected response from:

Joanna Carroll
United Kingdom
Grading comment
Obecny statek nie jest ponury. Czy ponure byly lata 80-te z tamtych filmow - Wy, ktorzy je widzieliscie wiecie lepiej ode mnie. Nie mogac tego ocenic, opowiadam sie jednak za monotonia, ktora mi bardziej pasuje jako kontekst obecnego filmu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Prozaiczny statek kosmiczny przywoluje na mysl monotonie lat 80-tych z takich filmow jak
Joanna Carroll
4Banalny statek kosmiczny...
lim0nka
4Ponury statek kosmiczny ...
Pawel Czernecki
4Pospolity statek kosmiczny przywodzi na myśl burość...
leff


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pospolity statek kosmiczny przywodzi na myśl burość...


Explanation:
"Koziorożca 1" i "Saturna 3" - filmów z lat 80.

(oba filmy były na polskich ekranach - pod tymi właśnie tytułami)

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ponury statek kosmiczny ...


Explanation:
... kojarzy się z bezbarwną atmosferą filmów "Koziorożec 1" i "Saturn 3" z lat osiemdziesiątych.

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Banalny statek kosmiczny...


Explanation:
Banalny statek kosmiczny przywodzi na myśl ponure filmy z lat osiemdziesiątych: „Koziorożec 1” i „Saturn 3”.

Coś mi tu nie pasuje... „Koziorożec 1” powstał w 1978 roku, dlaczego więc mowa o filmach lat osiemdziesiątych? Ale to raczej pytanie do autora recenzji...

Znalazłam natomiast ładne zdanie podsumowujące ideę "Koziorożca 1": „Kluczem do całości jest motto: 70% dorosłych Amerykanów twierdzi, że lądowanie na Księżycu było tylko spektaklem telewizyjnym.”


lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prozaiczny statek kosmiczny przywoluje na mysl monotonie lat 80-tych z takich filmow jak


Explanation:
Koziorozec 1 i Saturn 3.

Joanna Carroll
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1934
Grading comment
Obecny statek nie jest ponury. Czy ponure byly lata 80-te z tamtych filmow - Wy, ktorzy je widzieliscie wiecie lepiej ode mnie. Nie mogac tego ocenic, opowiadam sie jednak za monotonia, ktora mi bardziej pasuje jako kontekst obecnego filmu.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search