oil controlled transmission

Polish translation: nizej

16:19 Apr 13, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: oil controlled transmission
Hydrostatic transmission, an oil-controlled transmission that works like a stepless automatic gearbox
(opis traktora ogrodowego)
Karolina Ojrzynska-Stasiak
Poland
Polish translation:nizej
Explanation:
..przekładnia, w której transformacja mocy (potocznie: zmiana przełozenia) jest realizowana w sposób ciągły za pośrednictwem oleju (tak jak w automatycznej bezstopniowej skrzyni biegów).
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nizej
A.G.
4przekładnia, w której moment jest przenoszony za pomocą wirującej cieczy
petrolhead
4 -1Przekładnia hydrokinetyczna
Kulecki


Discussion entries: 5





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nizej


Explanation:
..przekładnia, w której transformacja mocy (potocznie: zmiana przełozenia) jest realizowana w sposób ciągły za pośrednictwem oleju (tak jak w automatycznej bezstopniowej skrzyni biegów).


A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 746
Grading comment
Thank you

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Przekładnia hydrokinetyczna


Explanation:
Jednak obawiam się, że opisane tu przez wszystkich ustrojstwo to przekładnia hydrokinetyczna. Przymiotnik 'hydrostatyczna' MSZ nie pasuje do tego w żaden sposób...


    Reference: http://www.rynek-kolejowy.pl/firmy/voithturbo.htm
Kulecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  petrolhead: Pzrekł. hydrostatyczna to taka, gdzie jeden z elementów działa jak pompa przetwarzająca energię silnika w energię CIŚNIENIA cieczy, a nie w energię kinetyczną
22 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przekładnia, w której moment jest przenoszony za pomocą wirującej cieczy


Explanation:
Najlepiej wykozrsytaj w tłumaczeniu dobrą polską definicję przekładni hydrostatycznej, bo tu angielski chyba słabiutki ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-04-13 16:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

stepless automatic gearbox = powinno być chyba constantly variable transmission (CVT)
czyli przekładnia bezstopniowa, prawda?

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs 47 mins (2005-04-16 07:06:45 GMT)
--------------------------------------------------

przekładnia, w ktorej pompa przetwarza energię silnika w energię KINETYCZNĄ cieczy (czyli oleju) itd...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs 51 mins (2005-04-16 07:11:00 GMT)
--------------------------------------------------

ściślej:
\"Przeekładnia hydrostatyczna to taka, gdzie jeden z elementów działa jak pompa przetwarzająca energię silnika w energię KINETYCZNĄ cieczy ...

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 21 hrs 39 mins (2005-04-16 13:59:10 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Z tego wszystkiego pomyliłem się. Powinno być:

Przekładnia HYDROSTATYCZNA to taka, gdzie jeden z elementów działa jak pompa przetwarzająca energię silnika w energię CIŚNIENIA CIECZY!!\"

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2351




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search