sedan

Polish translation: kareta (sedan)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sedan
Polish translation:kareta (sedan)
Entered by: pidzej

08:17 Apr 30, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: sedan
jak to chodzi w polskiej urzędowej nomenklaturze? wiem że 125p miał nadwozie typu berlina - czy coś się zmieniło?
pidzej
Poland
kareta (sedan)
Explanation:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 27 września 2003 r.
w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach"

Na dole tego dokumentu jest tabelka (nr 1) różnych rodzajów i podrodzajów pojazdów.

Wejdź w serwis abc, wyszukaj słowo "sedan", a potem otwórz kopię strony - w ten sposób google zaznaczy Ci na żółto potrzebne słowo.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 18 mins (2005-04-30 15:35:29 GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu znajdź tę tabelkę wg. linku...
Selected response from:

PAS
Grading comment
tego szukałem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2po prostu sedan
Małgorzata Lasota
4kareta (sedan)
PAS


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
po prostu sedan


Explanation:
Może się mylę, ale wydaje mi się, że mówi się już po prostu sedan.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Sedan_(nadwozie)
Sedan, kareta - rodzaj trójbryłowego, zamkniętego nadwozia samochodu osobowego, z wyraźnie oddzielonym przedziałem silnikowym i bagażowym. W okresie od lat 50-tych do 90-tych XX wieku był to najczęściej spotykany rodzaj nadwozi samochodowych, obecnie wciąż nadwozie typu sedan uważane jest za klasyczne i eleganckie.

Sedan dwudrzwiowy
nadwozie zamknięte (4-6 miejsc siedzących), 4 okna boczne, szyby opuszczane tylko w drzwiach. Boczne okna rozdzielane są stałymi słupkami, które to słupki stanowią elementy nośne nadwozia.
Sedan czterodrzwiowy
obszerne nadwozie zamknięte, z 4-6 wygodnymi miejscami siedzącymi, boczne okna rozdzielone stałymi słupkami.
Sedan hardtop
podobnie jak sedan 2- lub 4-drzwiowy, lecz istotną różnicę stanowi brak słupków pomiędzy bocznymi oknami. Szyby w drzwiach opuszczają się w całości (jeśli występuje ramka dookoła szyby to opuszcza się razem z szybą). Rodzaj ten rozpowszechniony był głównie w USA w latach 60-tych.
Luksusowe, duże nadwozie tego typu nazywamy limuzyną (nazwa ta stosowana jest także czasami na określenie każdego 4-drzwiowego nadwozia typu sedan).



Małgorzata Lasota
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arkadiusz S
3 hrs

agree  Zhaba
3 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kareta (sedan)


Explanation:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 27 września 2003 r.
w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach"

Na dole tego dokumentu jest tabelka (nr 1) różnych rodzajów i podrodzajów pojazdów.

Wejdź w serwis abc, wyszukaj słowo "sedan", a potem otwórz kopię strony - w ten sposób google zaznaczy Ci na żółto potrzebne słowo.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 18 mins (2005-04-30 15:35:29 GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu znajdź tę tabelkę wg. linku...


    Reference: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1878.htm
PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
tego szukałem!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search