country road

Polish translation: droga pozamiejska/poza miastem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:country road
Polish translation:droga pozamiejska/poza miastem
Entered by: Adrian Liszewski

15:36 Jan 31, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: country road
Mam problem z określeniem country road. Patrzymy na to z punktu widzenia producenta motocykli, który chce swoim klientom dać jak najlepszy model motocykla do ich pragnień. Country road to prawdopodobnie wijąca się gdzieś w plenerze droga z asfaltem raczej dobrej jakości, pełna ciekawych widoków, ale też prawdopodobnie nie jest to autostrada ani droga krajowa. Na pewno nie ma tam świateł, a ruch jest raczej znikomy. Roboczo używam "droga pozamiastowa", ale czuję, że nie zbliżyłem się znaczeniowo do idealnego odpowiednika.
Adrian Liszewski
Poland
droga za miastem
Explanation:
Tak bym to ujął, do celów marketingowych powinno wystarczyć.
Uwaga: raczej nie "droga lokalna", bo to jest formalne określenie z definicjami.

Jak wyglądają "country road", widać np. na https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1120&bi...

--------------------------------------------------
Note added at   17 godz. (2019-02-01 08:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

Geopiet wcześniej podał link do "country road".
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3droga za miastem
Andrzej Mierzejewski
2 +1droga przez pola i lasy/wiejska/krajobrazowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 14





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
droga przez pola i lasy/wiejska/krajobrazowa


Explanation:
Dla celów marketingowych przez pola i lasy/krajobrazowa pasuje jak ulał.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1296

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: Country road, take me home to the płace I was born.... na obrazkach polne i lesne szutrowe trakty
1 day 5 hrs
  -> My favorite song by John Denver. Musical greetings from the frozen Ohio.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
droga za miastem


Explanation:
Tak bym to ujął, do celów marketingowych powinno wystarczyć.
Uwaga: raczej nie "droga lokalna", bo to jest formalne określenie z definicjami.

Jak wyglądają "country road", widać np. na https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1120&bi...

--------------------------------------------------
Note added at   17 godz. (2019-02-01 08:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

Geopiet wcześniej podał link do "country road".

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 471




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search