slave piston

Polish translation: siłownik podrzędny

22:05 Feb 1, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: slave piston
In a hydraulic system, the slave piston has a greater diameter than the master cylinder

Nie ma żadnego innego kontekstu niestety
Monika Gołaska
Portugal
Polish translation:siłownik podrzędny
Explanation:
Tłok siłownika podrzędnego ma większą średnicę.
Selected response from:

Jerzy Czaja-Szwajcer
Netherlands
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cylinder siłownika ma większą średnicę od cylindra pompy
Crannmer
3siłownik podrzędny
Jerzy Czaja-Szwajcer
Summary of reference entries provided
A.G.

Discussion entries: 17





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
slave piston has a greater diameter than the master cylinder
cylinder siłownika ma większą średnicę od cylindra pompy


Explanation:
Jeśli chodzi o hydrauliczny układ hamulcowy pojazdu, to siłownikiem jest tłoczek w cylinderku hamulcowym.

To zdanie z pewnością nie zostało podane jako jedyne na czystej kartce papieru. Która została wrzucona podczas bezksiężycowej nocy i bez świadków.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 918
Notes to answerer
Asker: dziękuję bardzo!

Asker: dziękuję! :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
1 hr
  -> thx

agree  Andrzej Mierzejewski: ale ja bym napisał: "średnica tłoka siłownika jest większa niż średnica tłoka pompy". Szanownej Pytaczce sugeruję przejrzeć podręczniki fizyki ze szkoły podstawowej oraz z gimnazjum/liceum. Ni ma letko, gdy trzeba tłumaczyć teksty techniczne... ;-)
2 days 12 hrs
  -> Intuicyjnie skłaniałbym się ku "średnica cylindra siłownika jest większa niż średnica cylindra pompy", ale to tylko osobiste wrażenie :-) Thx.

2 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
siłownik podrzędny


Explanation:
Tłok siłownika podrzędnego ma większą średnicę.

Jerzy Czaja-Szwajcer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: W kontesktach układów hydraulicznych w pojazdach frazy "master cylinder & slave cylinder" odnoszą się do układów pompa tłokowa-siłownik. Np. pompa hamulcowa - tłoczki hamulcowe, lub pompa przy pedale sprzęgła - siłownik sprzęgła. "podrzędnych" tam nie ma.
10 hrs




Reference comments


12 hrs
Reference

Reference information:
actuating cylinder | English to Polish | Engineering (general)
4 gru 2013 - Dodam jeszcze, że siłownik wykonawczy to "slave cylinder", ... "cylinder wykonawczy") to po polsku "siłownik" i dziękuję za "okrężne" ...

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 746




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search