interaxle clearance angle

Polish translation: kąt rampowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interaxle clearance angle
Polish translation:kąt rampowy
Entered by: Wit

18:13 Apr 3, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / ARFF vehicle
English term or phrase: interaxle clearance angle
np. 12 stopni

zdolność pojazdu do pokonywania przeszkód, mniejszy z kątów utworzonych przez linię styczną do koła w punkcie stycznośći z podłożem pierwszej lub drugiej osi, a linią łączącą osie.
oryginalna def. zob. http://www.nfpa.org/assets/files/PDF/ROP/414-01-ROP.PDF (2MB!)
Wit
kąt rampowy
Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-04-03 19:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

\"... auto ma kąt natarcia aż od 24 do 26 stopni (zależne od wersji), a kąt zejścia od 42 do 44 stopni. Kąt rampowy, czyli maksymalny kąt trójkątnego garbu, jaki może pokonać nie zahaczając go podwoziem, to 23-24 stopnie.\"\"\"
http://www.trader.pl/ds_doc,163515039,163514388,auto-codzien...
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
Dzięki! to jest to! Nawet czekać nie będę. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kąt rampowy
petrolhead
4 -1suma kąta natarcia i kąta zejścia
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 2





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
suma kąta natarcia i kąta zejścia


Explanation:
prototyp 10-metrowego autobusu o średniej pojemności z częściowo niską podłogą,
... Zwis tylny. 2900 mm. Kąt natarcia. ok. 8°. Kąt zejścia (z osłoną) ...
infobus.com.pl/text.php?id=204 - 81k



Maciej Andrzejczak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 83
Grading comment
Sorry, ale to nie to, mam w tabelce również kąt natarcia i kąt zejścia (oba po 30 stopni)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  petrolhead: jezeli SUMA k.n i k.z. miałaby wynosić zaledwie 12 stopni, to pojazd nie byłby w stanie pokonać praktycznie żadnej przeszkody terenowej
26 mins
The asker has declined this answer
Comment: Sorry, ale to nie to, mam w tabelce również kąt natarcia i kąt zejścia (oba po 30 stopni)

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kąt rampowy


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-04-03 19:06:01 GMT)
--------------------------------------------------

\"... auto ma kąt natarcia aż od 24 do 26 stopni (zależne od wersji), a kąt zejścia od 42 do 44 stopni. Kąt rampowy, czyli maksymalny kąt trójkątnego garbu, jaki może pokonać nie zahaczając go podwoziem, to 23-24 stopnie.\"\"\"
http://www.trader.pl/ds_doc,163515039,163514388,auto-codzien...

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2351
Grading comment
Dzięki! to jest to! Nawet czekać nie będę. :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search