inboard brakes

Polish translation: tarcze hamulców na półosiach napędowych

00:50 Apr 4, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / ARFF vehicle
English term or phrase: inboard brakes
"inboard disk brakes"

rodzaj hamulców, takie, co to nie mocuje się ich do kół (czyli outboard), ale do osi lub w mechanizmie różnicowym -- gdzie są w moim przypadku, tego nie wiem

czy po prostu "wewnętrzne hamulce tarczowe" nie wywoła alergii u fachowca?
Wit
Polish translation:tarcze hamulców na półosiach napędowych
Explanation:
w mechanizmie różnicowym raczej nie; może później znajdę coś lepszego

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 9 mins (2005-04-04 08:00:13 GMT)
--------------------------------------------------

patrz \"Encyklopedia. Super Auta\" (wyd. DeAgostini) - opis Jaguara E-Type. To było kiedyś dość typowe rozwiązanie w samochodach wyścigowych i niektórych sportowych.

Przynajmniej nie jestem sam.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 9 mins (2005-04-04 08:00:31 GMT)
--------------------------------------------------

patrz \"Encyklopedia. Super Auta\" (wyd. DeAgostini) - opis Jaguara E-Type. To było kiedyś dość typowe rozwiązanie w samochodach wyścigowych i niektórych sportowych.

Przynajmniej nie jestem sam.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 23 mins (2005-04-04 08:14:15 GMT)
--------------------------------------------------

Do Pidżeja:
to, że \"inboard brakes\" występują w kontekście dużych samochodów ratowniczo-gaśniczych (ARFF - zgaduję , że to może być np. albo All[-wheel Drive] albo Airport Rapid [intervention] Fire Fighting [vehicle] i samochodów sportowych to czysty przypadek, jako to, że hamulce tarczowe są i w samochodach osobowych i w dużych ciężarówkach. Przykład E-Type podałem na potwierdzenie tego, jak u nas nazywa się tego typu hamulce.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 23 mins (2005-04-04 08:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

Do Pidżeja:
to, że \"inboard brakes\" występują w kontekście dużych samochodów ratowniczo-gaśniczych (ARFF - zgaduję , że to może być np. albo All[-wheel Drive] albo Airport Rapid [intervention] Fire Fighting [vehicle] i samochodów sportowych to czysty przypadek, jako to, że hamulce tarczowe są i w samochodach osobowych i w dużych ciężarówkach. Przykład E-Type podałem na potwierdzenie tego, jak u nas nazywa się tego typu hamulce.
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim. To tabelkowa wyliczanka w opisie podwozia, więc napisałem "hamulce: rodzaj: tarczowe, na półosiach"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tarcze hamulców na półosiach napędowych
petrolhead
2 -1retarder
pidzej


Discussion entries: 4





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
retarder


Explanation:
może to to właśnie? przy tym ładne polskie słowo ;-)http://live.pl.scania.com/trucks/Rlong_haulage/technology/re...

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  petrolhead: nie ma takiego numeru niestety w tym kontekście // retarder to zwalniacz (elektryczny lub hydrauliczny) działający najczęciej na wał napędowy i wspomagający normalne hamulce; patrz wyżej
1 min
  -> a czy kontekst to nie właśnie scaniopodobne juggernauty bardziej niż jaguary? nie wiem co to ARFF niestety

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tarcze hamulców na półosiach napędowych


Explanation:
w mechanizmie różnicowym raczej nie; może później znajdę coś lepszego

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 9 mins (2005-04-04 08:00:13 GMT)
--------------------------------------------------

patrz \"Encyklopedia. Super Auta\" (wyd. DeAgostini) - opis Jaguara E-Type. To było kiedyś dość typowe rozwiązanie w samochodach wyścigowych i niektórych sportowych.

Przynajmniej nie jestem sam.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 9 mins (2005-04-04 08:00:31 GMT)
--------------------------------------------------

patrz \"Encyklopedia. Super Auta\" (wyd. DeAgostini) - opis Jaguara E-Type. To było kiedyś dość typowe rozwiązanie w samochodach wyścigowych i niektórych sportowych.

Przynajmniej nie jestem sam.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 23 mins (2005-04-04 08:14:15 GMT)
--------------------------------------------------

Do Pidżeja:
to, że \"inboard brakes\" występują w kontekście dużych samochodów ratowniczo-gaśniczych (ARFF - zgaduję , że to może być np. albo All[-wheel Drive] albo Airport Rapid [intervention] Fire Fighting [vehicle] i samochodów sportowych to czysty przypadek, jako to, że hamulce tarczowe są i w samochodach osobowych i w dużych ciężarówkach. Przykład E-Type podałem na potwierdzenie tego, jak u nas nazywa się tego typu hamulce.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 23 mins (2005-04-04 08:14:27 GMT)
--------------------------------------------------

Do Pidżeja:
to, że \"inboard brakes\" występują w kontekście dużych samochodów ratowniczo-gaśniczych (ARFF - zgaduję , że to może być np. albo All[-wheel Drive] albo Airport Rapid [intervention] Fire Fighting [vehicle] i samochodów sportowych to czysty przypadek, jako to, że hamulce tarczowe są i w samochodach osobowych i w dużych ciężarówkach. Przykład E-Type podałem na potwierdzenie tego, jak u nas nazywa się tego typu hamulce.

petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2351
Grading comment
Dziękuję wszystkim. To tabelkowa wyliczanka w opisie podwozia, więc napisałem "hamulce: rodzaj: tarczowe, na półosiach"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: hamulce osadzone na półosiach w pobliżu mech. róznicowego (zmniejszenie masy nieresorowanej koła)
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search