containment lab

Polish translation: laboratorium bezpieczeństwa biologicznego wysokiego stopnia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:containment lab
Polish translation:laboratorium bezpieczeństwa biologicznego wysokiego stopnia
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

21:58 Feb 16, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: containment lab
"That's a containment lab. Only certain people are allowed".
Dorota Nowakówna
Poland
laboratorium bezpieczeństwa biologicznego
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-02-17 00:29:27 GMT)
--------------------------------------------------

Całość środków na budowę laboratorium 3 klasy bezpieczeństwa biologicznego w Warszawie została wyasygnowana przez Ministra Zdrowia.
http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m2111&ms=&ml=pl&mi=0&mx...
ccccccccccccccccccccccccc

Polska nie ma laboratorium, mogącego wykrywać najbardziej niebezpieczne wirusy. Jest szansa, że laboratorium o najwyższym stopniu bezpieczeństwa biologicznego (BSL-4) powstanie w Puławach – pisze „Gazeta Wyborcza Lublin” W ubiegłym tygodniu o zagrożeniach związanych z bioterroryzmem
https://www.laboratoria.xtech.pl/wiadomosci-i-komunikaty/cza...
cccccccccccccccccccccccc
W cyklu Twoje Niesamowite Miejsce gościmy w Małopolskim Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, a dokładnie w najpilniej chronionym laboratorium 3 klasy bezpieczeństwa biologicznego (BSL-3). To tu prowadzi się badania nad groźnymi wirusami zapalenia wątroby czy Zika.
http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/niesamowite-miejsce/news-g...
ccccccccccccccccccccccc
Jako generalny wykonawca projektu, FIMA była odpowiedzialna za wszystkie etapy budowy i instalacji laboratorium o trzecim poziomie bezpieczeństwa biologicznego. Prace zostały przeprowadzone zgodnie z projektem stworzonym według zaleceń Instytutu Roberta Kocha.
http://www.fima.lt/uploads/projects/images/457x258_crop/175_...
http://www.fima.lt/pl/projekty/listing/?project=175

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-02-17 00:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccc

English term or phrase: containment conditions
Polish translation: warunki bezpieczeństwa [biologicznego]
Monodia
https://sslcdn.proz.com/profile_resources/1430173_r4f1e98167...
https://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/biology_tech_ch...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1laboratorium bezpieczeństwa biologicznego
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3laboratorium mikrobiologiczne
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
laboratorium bezpieczeństwa biologicznego


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-02-17 00:29:27 GMT)
--------------------------------------------------

Całość środków na budowę laboratorium 3 klasy bezpieczeństwa biologicznego w Warszawie została wyasygnowana przez Ministra Zdrowia.
http://www2.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m2111&ms=&ml=pl&mi=0&mx...
ccccccccccccccccccccccccc

Polska nie ma laboratorium, mogącego wykrywać najbardziej niebezpieczne wirusy. Jest szansa, że laboratorium o najwyższym stopniu bezpieczeństwa biologicznego (BSL-4) powstanie w Puławach – pisze „Gazeta Wyborcza Lublin” W ubiegłym tygodniu o zagrożeniach związanych z bioterroryzmem
https://www.laboratoria.xtech.pl/wiadomosci-i-komunikaty/cza...
cccccccccccccccccccccccc
W cyklu Twoje Niesamowite Miejsce gościmy w Małopolskim Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, a dokładnie w najpilniej chronionym laboratorium 3 klasy bezpieczeństwa biologicznego (BSL-3). To tu prowadzi się badania nad groźnymi wirusami zapalenia wątroby czy Zika.
http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/niesamowite-miejsce/news-g...
ccccccccccccccccccccccc
Jako generalny wykonawca projektu, FIMA była odpowiedzialna za wszystkie etapy budowy i instalacji laboratorium o trzecim poziomie bezpieczeństwa biologicznego. Prace zostały przeprowadzone zgodnie z projektem stworzonym według zaleceń Instytutu Roberta Kocha.
http://www.fima.lt/uploads/projects/images/457x258_crop/175_...
http://www.fima.lt/pl/projekty/listing/?project=175

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-02-17 00:31:34 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccc

English term or phrase: containment conditions
Polish translation: warunki bezpieczeństwa [biologicznego]
Monodia
https://sslcdn.proz.com/profile_resources/1430173_r4f1e98167...
https://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/biology_tech_ch...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 196
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Z kontekstu dodałbym "wysokiego stopnia".
3 days 12 hrs
  -> Dziękuję Marcinie za pomocną uwagę. Serdecznie pozdrawiam.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laboratorium mikrobiologiczne


Explanation:
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w laboratorium jest jedną z podstaw pracy laboratoryjnej. Laboratoria przeznaczone do prowadzenia badań mikrobiologicznych (hodowli komórkowych) różnią się od innych naukowych laboratoriów biomedycznych. Najważniejsze normy jakie musi spełniać takie laboratorium to zapewnienie sterylnych warunków hodowlanych badanym komórkom i tkankom. Sterylne warunki laboratorium wymagane są ze względu na jakość wykonywanych analiz, a także na bezpieczeństwo osób wykonujących badania. Pracownicy takich laboratoriów narażeni są na szerokie spektrum szkodliwych czynników biologicznych. W celu bezpieczeństwa wykonywanych analiz oraz osób wykonujących badania jako podstawowy element wyposażenia laboratorium mikrobiologicznego stosuje się komory bezpiecznej pracy mikrobiologicznej czyli izolację stanowiska pracy od otoczenia. Do izolacji stosowane są tzw. komory laminarne „laminar flow” ze sterylnym przepływem powietrza. Wszystkie pozostałe obszary pracy w laboratoriach mikrobiologicznych poza komorami laminarnymi muszą również być utrzymywane w warunkach sterylnych w tym celu są regularnie przemywane płynami antyseptycznymi. - http://labnews.pl/informacje/Zasady-bezpieczenstwa-pracy-w-l...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 50




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search