upstream

Polish translation: p. niżej

18:50 Apr 6, 2005
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: upstream
Nucleotide sequence analysis of two 5-nitroimidazole resistance determinants from Bacteroides strains and of a new insertion sequence upstream of the two genes.
[Analiza nukleotydowej sekwencji dwóch 5-nitroimidazolowych determinant odporności ze szczepów bakteroidowych i nowej sekwencji wstawiania upstream dwóch genów.]
nnowak (X)
Polish translation:p. niżej
Explanation:
trzeba to potraktować opisowo, tzn. połozonej przed miejscem inicjacji transkrypcji tych dwóch genów.
W definicji w podanym niżej glosariuszu znajdziesz, że jest to miejsce w kierunku odwrotnym od kierunku transkrypcji, a więc przed końcem 5' danego genu, a więc rozumując dalej przed miejscem inicjacji transkrypcji. I nie jest to nowa sekwencja wstawiania, tylko sekwencja wstawionego fragmentu.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4p. niżej
Piotr Sawiec
2 +1powyżej
Izabela Szczypka


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
powyżej


Explanation:
... sekwencji wstawiania (czegoś) powyżej tych dwóch genów ...

Tylko propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-04-06 19:10:24 GMT)
--------------------------------------------------

Albo przed ...
Np. http://www.proz.com/kudoz/333647?keyword=upstream

Izabela Szczypka
Spain
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  grzes: po prostu, transkrypcję genu przeprowadza się od 5' w kierunku do 3' czyli nowy fragment był wstawiony powyżej punktu odniesienia, w stosunku do tego kierunku jak w: http://gotowce.com.pl/prace/712.htm
12 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p. niżej


Explanation:
trzeba to potraktować opisowo, tzn. połozonej przed miejscem inicjacji transkrypcji tych dwóch genów.
W definicji w podanym niżej glosariuszu znajdziesz, że jest to miejsce w kierunku odwrotnym od kierunku transkrypcji, a więc przed końcem 5' danego genu, a więc rozumując dalej przed miejscem inicjacji transkrypcji. I nie jest to nowa sekwencja wstawiania, tylko sekwencja wstawionego fragmentu.


    Reference: http://www.ucl.ac.uk/~ucbhjow/b241/glossary.html#Upstream
Piotr Sawiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search