economies of scale

Polish translation: korzyści skali

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:economies of scale
Polish translation:korzyści skali
Entered by: Adam Lankamer

09:54 Apr 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: economies of scale
Now we will utilize our size to realize purchasing synergies and economies of scale in specialized production and to adopt Lean production synergies.
Jakub Radzimiński
Poland
korzyści skali
Explanation:
http://tinyurl.com/ba236
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1korzyści skali
Adam Lankamer
4 +1ekonomie / ekonomia skali
ZenonStyczyrz
4 +1Obnizenie kosztow poprzez zwiekszenie produkcji
bartek
4efekt skali
Andrzej Lejman


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
efekt skali


Explanation:
HTH

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 320

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Obnizenie kosztow poprzez zwiekszenie produkcji


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/201932
Efekt skali - (oszczędno�ci osiągnięte dzięki zwiekszeniu rozmiarów produkcji)

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1000

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
30 mins

neutral  Adam Lankamer: strasznie opisowy skrót myślowy - na logikę jak można obniżyć koszty (produkcji) zwiększając produkcję ?:-) niezależnie kto to napisał, z logiką był na bakier :-)
2 hrs
  -> do Woytowicz-Neymann po wyjasnienia prosze sie udac

neutral  Magdalena Harrison: P. Woytowicz Neyman niestety nie można bezkrytycznie wierzyć. W słownikach, których jest współautorem jest sporo błędów.
4 hrs

neutral  Katarzyna Landsberg-Polubok: chodzi o obniżenie kosztów JEDNOSTKOWYCH poprzez zwiekszenie wolumenu produkcji, ale to ma swoją polską nazwę, która brzmi ekonomia skali po prostu.
8 hrs

1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
korzyści skali


Explanation:
http://tinyurl.com/ba236

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Harrison: właśnie tak:-)
4 hrs

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ekonomie / ekonomia skali


Explanation:
IMHO

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landsberg-Polubok: ekonomia skali - tak ucz± na ekonomii :-) Polecam: http://www.google.pl/search?hl=pl&q="ekonomia skali"&lr=
1 hr
  -> dzięki

neutral  Adam Lankamer: przecież to kalka - osobiście gwarantuję, że w poważnych podręcznikach do ekonomii nie znajdziemy 'ekonomii skali' i nie wiem na jakiej uczelni ekonomicznej tak uczą ???? BTW dla "korzyści skali" 4 x więcej wskazań w Googlu
2 hrs

neutral  Joanna Rączka: też nie jestem tym zachwycona, ale tak jest w słowniku PWN-Oxford. Wolę efekt skali, ale korzyści też są OK - IMO można i tak, i tak.
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search