participant account

Polish translation: rachunek bankowy uczestników systemu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:participant account
Polish translation:rachunek bankowy uczestników systemu
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

08:36 Nov 27, 2018
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: participant account
In a cash pooling agreement:
master account vs participant account
becky_sharp
Poland
rachunek bankowy uczestników systemu
Explanation:
W ramach omawianego systemu zarządzania płynnością finansową wyznaczony zostanie reprezentant Uczestników w tymże systemie. Funkcję tę będzie pełnić spółka M, (dalej: „Pool leader”). Pool leader nie będzie posiadał ani siedziby działalności gospodarczej, ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski. Pool leader będzie zajmował się organizacją oraz nadzorem nad systemem zarządzania płynnością finansową. Usługa cash-poolingu będzie świadczona przez Pool leadera przy współpracy z bankiem z siedzibą w Londynie. Podstawą współpracy będzie stosowna umowa (dalej: „Umowa z Bankiem”), w ramach której w banku zostanie otworzone konto głównie, z ang. Master Account, na którymi będą ewidencjonowane wpływy i wypływy środków pieniężnych od/dla Uczestników. W ramach Umowy z Bankiem Pool leader wskaże ponadto rachunki bankowe Uczestników systemu, z ang. Participant Account, na które / z których będą dokonywane transfery środków pieniężnych z rachunku / na rachunek Master Account.

Pool leader będzie również odpowiedzialny za prowadzenie dla poszczególnych Uczestników wewnątrzgrupowych kont w celu ewidencjonowania transakcji pomiędzy Pool leaderem a Uczestnikami (ang. In House Bank Account). Do obowiązków Pool leadera będą należały m.in. monitorowanie i analiza stanu zobowiązań/należności Uczestników, a następnie naliczanie odsetek, dokonywanie przelewów środków pieniężnych na rachunek Uczestników na ich żądanie (na warunkach określonych w Umowie cash poolingu).

Cash pooling przyjmie formę cash poolingu rzeczywistego, który przewiduje rzeczywiste transfery środków w dwóch kierunkach pomiędzy rachunkiem bankowym Uczestników (ang. Participiant Account) oraz rachunkiem głównym Pool leadera (ang. Master Account).

https://interpretacje-podatkowe.org/uslugi-finansowe/0111-kd...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1rachunek bankowy uczestników systemu
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4konto uzupełniające / konto podrzędne
Mariusz Jagodziński


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konto uzupełniające / konto podrzędne


Explanation:
Możliwości jest co najmniej kilka i nie ma tu raczej większego znaczenia tłumaczenie, o ile zostanie zachowana relacja podrzędności jednego konta względem drugiego. Proponuję konto główne i konto uzupełniające. Może być również konto nadrzędne oraz konto podrzędne.

Mariusz Jagodziński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rachunek bankowy uczestników systemu


Explanation:
W ramach omawianego systemu zarządzania płynnością finansową wyznaczony zostanie reprezentant Uczestników w tymże systemie. Funkcję tę będzie pełnić spółka M, (dalej: „Pool leader”). Pool leader nie będzie posiadał ani siedziby działalności gospodarczej, ani stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski. Pool leader będzie zajmował się organizacją oraz nadzorem nad systemem zarządzania płynnością finansową. Usługa cash-poolingu będzie świadczona przez Pool leadera przy współpracy z bankiem z siedzibą w Londynie. Podstawą współpracy będzie stosowna umowa (dalej: „Umowa z Bankiem”), w ramach której w banku zostanie otworzone konto głównie, z ang. Master Account, na którymi będą ewidencjonowane wpływy i wypływy środków pieniężnych od/dla Uczestników. W ramach Umowy z Bankiem Pool leader wskaże ponadto rachunki bankowe Uczestników systemu, z ang. Participant Account, na które / z których będą dokonywane transfery środków pieniężnych z rachunku / na rachunek Master Account.

Pool leader będzie również odpowiedzialny za prowadzenie dla poszczególnych Uczestników wewnątrzgrupowych kont w celu ewidencjonowania transakcji pomiędzy Pool leaderem a Uczestnikami (ang. In House Bank Account). Do obowiązków Pool leadera będą należały m.in. monitorowanie i analiza stanu zobowiązań/należności Uczestników, a następnie naliczanie odsetek, dokonywanie przelewów środków pieniężnych na rachunek Uczestników na ich żądanie (na warunkach określonych w Umowie cash poolingu).

Cash pooling przyjmie formę cash poolingu rzeczywistego, który przewiduje rzeczywiste transfery środków w dwóch kierunkach pomiędzy rachunkiem bankowym Uczestników (ang. Participiant Account) oraz rachunkiem głównym Pool leadera (ang. Master Account).

https://interpretacje-podatkowe.org/uslugi-finansowe/0111-kd...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 838

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leszek Pietrucha
3 hrs
  -> Dziękuję Leszku. Serdecznie pozdrawiam.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search