enter [the FTSE 100]

Polish translation: została uwzględniona/notowana w ideksie FTSE 100]

18:12 Jun 19, 2019
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / general
English term or phrase: enter [the FTSE 100]
Sage [company] floated on the London Stock Exchange in 1989 and in 1999 it entered the FTSE 100 where it still remains.
Małgorzata Rymsza
United Kingdom
Polish translation:została uwzględniona/notowana w ideksie FTSE 100]
Explanation:
.
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3weszła w skład indeksu FTSE 100
Justyna Zhang
4dostał/a się na listę FTSE 100
Andrzej Mierzejewski
4trafiła [na listę FTSE 100]
Agata Liberska
3została uwzględniona/notowana w ideksie FTSE 100]
geopiet
3została zaliczona do indeksu FTSE 100
geopiet


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
entered the ftse 100
dostał/a się na listę FTSE 100


Explanation:
Firma/spółka Sage ... dostała się na listę FTSE 100...

Jedna z kilku możliwości sformułowania

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 55

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
enter [the ftse 100]
trafiła [na listę FTSE 100]


Explanation:
Lub "znalazła się".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-06-19 20:53:44 GMT)
--------------------------------------------------

Czy raczej [do indeksu spółek FTSE 100]

Agata Liberska
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enter [the ftse 100]
została uwzględniona/notowana w ideksie FTSE 100]


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 270

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enter [the ftse 100]
została zaliczona do indeksu FTSE 100


Explanation:
The Sage Group PLC – notowany na londyńskiej giełdzie, dostawca rozwiązań wspomagających zarządzanie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Przedsiębiorstwo zostało założone w 1981 roku w Anglii. Od 1989 roku jest notowane na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (LSE), a od 1999 roku należy do grona spółek zaliczanych do indeksu FTSE 100. - https://pl.wikipedia.org/wiki/Sage_Group

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 270

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
enter [the ftse 100]
weszła w skład indeksu FTSE 100


Explanation:
Jeszcze jedna opcja :)

Example sentence(s):
  • Jako jedyna polska spółka Bank wszedł w skład indeksu dużych spółek rynków rozwiniętych FTSE Russel.

    Reference: http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,24398782,agencja-isbnews...
Justyna Zhang
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
4 hrs
  -> Thank you Crannmer! :)

agree  ewa_el
1 day 8 hrs
  -> Dziękuję Ewa

agree  TranslateWithMe: najlepiej
1 day 13 hrs
  -> dzięki!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search