acetate slide

Polish translation: przezrocze z oktanu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acetate slide
Polish translation:przezrocze z oktanu
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

13:57 Jul 29, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Business/Commerce (general)
English term or phrase: acetate slide
I was so nervous that in advance of my presentation, I’d put frames on my acetate slides (remember, this was 1988) to keep them from shaking and rattling when I placed them on the over- head projector.

Pamiętam, jak wieki temu były takie folie, które kładło się na projektor, ale za nic nie mogę znaleźć właściwego określenia... Any ideas?
warsaw_guy
przezrocze z oktanu
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2019-07-29 14:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

Projektor-rzutnik i przezrocza: To jest jeden z najzwykłych aparatów jako
środek pomocniczy na konferencje i wykłady. Ten aparat składa się z luster,
światła i szkła powiększającego do projektowania odbicia na ekran albo na
ścianę. Przezrocza które się używa są z jasnego oktanu i mogą być ręcznie pisane, rysowane, drukowane przez komputer albo fotokopiowane
http://www.ica-sae.org/trainer/polish/Polish_Formacja_Instru...
ccccccccccccccccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Slajdy
Kamila Perczak
5 +1przezrocza z octanu celulozy
Andrzej Mierzejewski
3 +2przezrocze z oktanu
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 11





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Slajdy


Explanation:
Tak to się nazywało za moich czasów.

Kamila Perczak
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak właśnie. To były slajdy w ramkach wyświetlane za pomocą specjalnego rzutnika.
4 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przezrocze z oktanu


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2019-07-29 14:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

Projektor-rzutnik i przezrocza: To jest jeden z najzwykłych aparatów jako
środek pomocniczy na konferencje i wykłady. Ten aparat składa się z luster,
światła i szkła powiększającego do projektowania odbicia na ekran albo na
ścianę. Przezrocza które się używa są z jasnego oktanu i mogą być ręcznie pisane, rysowane, drukowane przez komputer albo fotokopiowane
http://www.ica-sae.org/trainer/polish/Polish_Formacja_Instru...
ccccccccccccccccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 838
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kamila Ołtarzewska
1 min
  -> Dziękuję Kamilo.

neutral  Andrzej Mierzejewski: Octan, nie oktan.
2 hrs
  -> Force of habit.

agree  mike23: Przezrocze z octanu (celulozy).
4 hrs
  -> Dziękuję Michale za poprawkę. Zmieniamy k na c.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
acetate slide/s
przezrocza z octanu celulozy


Explanation:
Po prostu. Ten sam materiał co na błonę negatywową oraz na przezrocza do rzutników oraz taśmę filmową do projektorów (filmowych).

Błona fotograficzna składa się z podłoża z tworzywa sztucznego o wysokiej przejrzystości, z naniesioną warstwą emulsji światłoczułej. Dawniej jako podłoże, stosowano celuloid, dziś octan celulozy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Błona_fotograficzna

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak.
1 hr
  -> :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search