project pursuit

Polish translation: potencjalny projekt

16:00 Jun 16, 2020
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: project pursuit
The formal “Go/No-Go” vetting process for major project pursuits.
i dalej "pursuit risk", "pursuit costs"...
Ogólnie firma analizuje, czy opłaca się ubiegać o zlecenie, składać ofertę.
Magdalena Piłat
Poland
Polish translation:potencjalny projekt
Explanation:
może tak?

ryzyko związane z potencjalnym projektem, koszty potencjalnego projektu itp.
Selected response from:

TranslateWithMe
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3potencjalny projekt
TranslateWithMe
3ubieganie się o umowy/zlecenia
legato
3przedsięwzięcie projektowe
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przedsięwzięcie projektowe


Explanation:
Tadeusz Grzeszczyk, Ocena Projektów Europejskich 2007-2013. , Placet, Warszawa 2009, ISBN: 978-83-7488-132-6 (70+0)
(cytat, str. 13) W ujęciu prakseologicznym (nauki o sprawnym działaniu) przedsięwzięcie jest to złożone, wielopodmiotowe oraz przeprowadzone zgodnie z planem działanie (celowe i świadome zachowanie ludzkie). Przygotowywanie tego planu oraz przeprowadzanie działań może być wspomagane przez zastosowanie różnych metod komputerowych. Z kolei program est to opis możliwego w przyszłości toku działań powiązanych wspólnym dążeniem osiągania określonych celów. Program może być określany jako plan działań jeżeli jest zaakceptowany. W przeciwnym przypadku mówi się o projekcie programu lub projekcie planu działań. Projekt (próbny plan, próbny program) jest rozumiany jako pomysł przedstawiany do oceny przed jego zaakceptowaniem 1978.
Słowa kluczowe: przedsięwzięcie, przedsięwzięcie projektowe

Adam Nosowski, Zarządzanie procesami w instytucjach finansowych. , C.H. Beck, Warszawa 2010, ISBN: 9788325516161 (14+9)
(parafraza, str. 112) Przedsięwzięcie projektowe można zdefiniować jako nierutynowy proces realizacji określonych celów, w określonym czasie, za pomocą określonych środków.Tym samym każdy projekt jest procesem zdefiniowanym poprzez jego cel i zakres, czas oraz koszty realizacji.
Słowa kluczowe: przedsięwzięcie projektowe



Jerzy Bogdanienko, Włodzimierz Piotrowski, Zarzadzanie. Tradycja i nowoczesność. , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013, ISBN: 978-83-208-2079-9 (23+8)
(cytat, str. 212) (…) projekt jest to nowatorskie, unikalne, niepowtarzalne, złożone, grupowe, koordynowane przedsięwzięcie ograniczane ramami czasowymi i finansowymi ukierunkowane na realizacje sprecyzowanego celu o określonym z góry zakresie (często strategicznym) i na ogół wysokim wymogu jakości. Realizacja projektu następuje za pomocą określonych metod i zawartych w nich technik stosowanych z pełną premedytacją lub w sposób intuicyjny, przeważnie zgodnie z wyspecjalizowanym harmonogramem, według kosztorysu przypisanego etapom, zgodnie z wymaganą przepisami dokumentacją.

https://cytaty.mfiles.pl/index.php/keyword/13708/0/przedsięw...
Słowa kluczowe: projekt, przedsięwzięcie, przedsięwzięcie projektowe

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 886

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ubieganie się o umowy/zlecenia


Explanation:
?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-06-16 17:29:17 GMT)
--------------------------------------------------

Niestety w tlumaczeniach na polski często trzeba stosować opisy. Zależnie od kontekstu nie trzeba za każdym razem tego "ubiegania się" powtarzać.

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54
Notes to answerer
Asker: Zasadniczo o to chodzi, ale brakuje mi zgrabnego terminu, który by się potem kolokował z kosztami, ryzykami, kierownikami itp.


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
potencjalny projekt


Explanation:
może tak?

ryzyko związane z potencjalnym projektem, koszty potencjalnego projektu itp.

TranslateWithMe
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 48




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search