recalls of products

Polish translation: wycofanie produktu/ wyrobu

13:08 Apr 4, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: recalls of products
Zdanie, w którym występuje to słowo: "The Distributor has to ensure that any recalls of products by means of traceability system function perfectly". Czy w tym kontekście "recall" to raczej wycofanie produktu, czy może jego zidentyfikowanie, odnalezienie za pomoca tego systemu. Nie wiem, jak to zinterpretowac.
magda24
Polish translation:wycofanie produktu/ wyrobu
Explanation:
zidentyfikowanie byloby "identifying", nie mylic z "tracking" - sledzenie
HTH
Selected response from:

Agnieszka Hayward
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wycofanie produktu/ wyrobu
Agnieszka Hayward
4 +1wycofanie produktów
Tomasz Jurewicz


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wycofanie produktu/ wyrobu


Explanation:
zidentyfikowanie byloby "identifying", nie mylic z "tracking" - sledzenie
HTH

Agnieszka Hayward
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: ...za pomocą systemu śledzenia///Oj, chyba się nie rozumiemy - identyfikacja produktu to jedno, a śledzenie jego drogi, to drugie.
2 mins
  -> Dzieki. IMWFO system nazywa sie "identyfikacji" lub "identyfikowalnosci", zaleznie od rodzaju procedur.// tak, 2 rozne rzeczy, ale traceability system to nie jest system sledzenia.

agree  Teresa Jaczewska
13 mins

neutral  pidzej: recall to nie zawsze wycofanie, często wezwanie do serwisu na sprawdzenie, ew. modyfikację - wycofanie brzmi wtedy zbyt definitywnie, choć "akcja serwisowa" przyjęta w motoryzacji to znów obfuskacja niezła
2 hrs

agree  legato: pidzej ma racje, ale mysle ze "wycofanie" jest jedynym sensownym slowem polskim
7 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wycofanie produktów


Explanation:
Patrz: http://www.asq.org/fdc/conferences/prod_traceability.ppt
tam tez jest definicja recall jako: "Firm’s removal of marketed product that the Food & Drug Administration considers to be in violation of the law it administers and against which the agency would initiate legal action; e.g., seizure."

Z kolei: http://www.meatranet.be/EN/introductie.htm
Podaje:
a) An internal traceability system integrated in the quality system;
b) An external traceability system to recall defective products that entail a danger to human health, so as to limit the subsequent economic risks;
Does not include a market withdrawal or a stock recovery.


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-04-04 13:20:44 GMT)
--------------------------------------------------

czyli chodzi o wycofywanie produktów za pomocą systemu śledzenia produktów w łańcuchu dostaw: http://www.bhm.com.pl/marketing/plastech.htm

Tomasz Jurewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Jaczewska
10 mins

neutral  pidzej: see above
5 hrs
  -> Zgoda, to zalezy od produktu. W przypadku towarow spozywczych to bedzie jednak wycofanie.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search