swabbing/swab sampling

Polish translation: pobieranie wymazu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swabbing/swab sampling
Polish translation:pobieranie wymazu
Entered by: Rafal Piotrowski

12:09 Oct 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: swabbing/swab sampling
Walidacja czyszczenia urz±dzeń do wytwarzania produktów leczniczych:
"Sampling should include swabbing, rinsing, or alternative methods (...) to detect both insoluble and soluble residues. (...) Swab sampling may be impractical when product conact surfaces are not easily accessible..."
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
pobieranie wymazu
Explanation:
Ma to co prawda zastosowanie przy pobieraniu próbek tkanki (np. ¶luzówki), ale może i w tym kontek¶cie się sprawdzi. Poczekajmy na innych.
Selected response from:

Rafal Piotrowski
Poland
Grading comment
Sprawdziło się w tym kontek¶cie. Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3pobieranie wymazu
Rafal Piotrowski
3 +2pobieranie próbki wymazówką
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4pobieranie probki na tampon
PanPeter


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pobieranie probki na tampon


Explanation:
wprawdzie tampon kojarzy sie z inna dziedzina, to jednak IMHO, jest to sluszne tlumaczenie. W tekscie. ktory niedawno tlumaczylem, zleceniodawca zyczyl sobie pozostawienia tekstu zrodlowego "swab", co wyglada moim zdaniem malo profesjonalnie. Ale to juz sprawa pogladu.

PanPeter
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 9

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
pobieranie wymazu


Explanation:
Ma to co prawda zastosowanie przy pobieraniu próbek tkanki (np. ¶luzówki), ale może i w tym kontek¶cie się sprawdzi. Poczekajmy na innych.

Rafal Piotrowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 29
Grading comment
Sprawdziło się w tym kontek¶cie. Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec: i tak będzie poprawnie
24 mins
  -> Why, thx!!! :-D

agree  Michal Berski
4 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Teresa Goscinska
22 hrs
  -> Dzieki :-)

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pobieranie próbki wymazówką


Explanation:
swab to wymazówka
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wymazówka&lr=

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec: i tak będzie dobrze
24 mins
  -> dzięki

agree  Michal Berski
4 hrs
  -> dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search