body fat

Polish translation: osad/ y tłuszczu lub tłuszczowe

08:16 Nov 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: body fat
(cleaning product) removes body fat in showers and cleans and disinfects swimming pool surrounds.
MMcHugh
Polish translation:osad/ y tłuszczu lub tłuszczowe
Explanation:
To wszystko prawda, co koledzy napisali. I jak Marek uważam, że propozycja Jarka przywołuje obrazy z "Medalionów" Nałkowskiej.

Myślę, że można sobie darować uprecyzyjnianie, skąd ten osad się bierze, bo pod prysznic na basenie nie wejdą zwierzęta ani kucharze z patelnią (chyba że po imprezie).

Można jeszcze pozostałości tluszczu, nalot z tluszczu

Linki dla przykładu tyłko. Nie wyczerpują wszystkich przykładów.
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4osad/ y tłuszczu lub tłuszczowe
IwonaASzymaniak
3wydzieliny gruczołów łojowych / tłuszcze pochodzenia organicznego
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3ludzki tłuszcz
Astro Jaroslaw Rutkowski


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ludzki tłuszcz


Explanation:
sounds odd but I can't think of anything else

Astro Jaroslaw Rutkowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wydzieliny gruczołów łojowych / tłuszcze pochodzenia organicznego


Explanation:
poszedłbym w kierunku mniej dosłownym - coś od tłuszczu organicznego, ew. związki tłuszczowe ze skóry

albo (i chyba lepiej) wydzieliny gruczołów łojowych

Ponadto na powierzchni spoin osadzają się pozostałości po mydłach, tłuszcze pochodzenia organicznego i nieorganicznego. Fugi podłogowe: ...
www.pol-dom.pl/chemia_sannprofi.php

IMHO ludzki tłuszcz w j. polskim ma BARDZO złe konotacje językowe związne z obozami koncentracyjnymi z czasów II wojny światowej



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
osad/ y tłuszczu lub tłuszczowe


Explanation:
To wszystko prawda, co koledzy napisali. I jak Marek uważam, że propozycja Jarka przywołuje obrazy z "Medalionów" Nałkowskiej.

Myślę, że można sobie darować uprecyzyjnianie, skąd ten osad się bierze, bo pod prysznic na basenie nie wejdą zwierzęta ani kucharze z patelnią (chyba że po imprezie).

Można jeszcze pozostałości tluszczu, nalot z tluszczu

Linki dla przykładu tyłko. Nie wyczerpują wszystkich przykładów.

Example sentence(s):
  • Preparat zawiera specjalną kombinację substancji aktywnych gwarantujących usuwanie osadów wapna, rdzy, glonów, **tłuszczu** oraz sadzy. ...
  • ... bezpieczeństwo dla osób korzystających z bieżącej wody – sauna, basen ). ... dnia) oraz skuteczne usuwanie osadów białkowo – **tłuszczowych**

    Reference: http://www.basen.com.pl/czyszczenie.htm
    idg.allegro.pl/show_item.php?item=141414261
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Wierzbicki: no chyba że po imprezie :)
1 hr
  -> dziękuję :)

agree  Jolanta Konowalczyk: chyba to jest najlepsze wyjście
3 hrs
  -> dziękuję :)

agree  Olga Karp
4 hrs
  -> dziękuję :)

agree  M.A.B.
11 hrs
  -> dziękuję :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search