triethylin

Polish translation: trietylocyna (TET)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:triethyltin
Polish translation:trietylocyna (TET)
Entered by: Michal Berski

21:06 Nov 29, 2006
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / związek chemiczny
English term or phrase: triethylin
The rats also demonstrated altered brain enzyme activity, reduced retinal sensitivity to light, deficits in learning ability, and enhanced sensitivity to the toxic effects of triethylin
Michal Berski
Poland
trietylocyna (TET)
Explanation:
Myślę, że Agnieszka ma rację, podejrzewając literówkę, i że miało być "triethyltin"; wydaje mi się jednak, że ten związek po polsku nazywa się "trietylocyna". Jest też coś takiego jak "triethyllead", czyli "trietyloołów", czy "trimethyltin", czyli "trimetylocyna".


Związki nieorganiczno-organicze:
Trimetylocyna (TMT),
Trietylocyna (TET)
http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/07080609_03.pdf

Organiczne związki cyny
–trimetylocyna(TMT) i trietylocyna(TET)
http://www.eko.uj.edu.pl/laskowski/Ekotoksykologia/PodstawyE...

związki trietylocyny z wyjątkiem tych, które wymieniono w innym miejscu wykazu
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0671.htm

Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Bingo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3trietylocyna (TET)
Hanna Burdon
3trietylityna
Agnieszka Gordon Ph.D.


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trietylityna


Explanation:
poprawna nazwa to triethylitin a nie triethylin
mysle ze mozna po prostu dac trietylityna

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2006-11-30 18:43:58 GMT)
--------------------------------------------------

polska nazwa prawdopodobnie nie zostala stworzona w anglojezycznym googlu jest;
moja propozycja to byl guess:)

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2006-11-30 18:46:08 GMT)
--------------------------------------------------

sorry ja tez zrobilam literowke
wkleje tym razem: triethyltin
google http://www.google.co.uk/search?hl=en&safe=off&sa=X&oi=spell&...

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2006-11-30 18:50:46 GMT)
--------------------------------------------------

ale w artykule ktorego link podalam bylo ok
czyli moja propozycja
trietyltina - dziwnie brzmi i na pewno sie nie wygugluje:)))



    Reference: http://www.biochemj.org/bj/111/0129/1110129.pdf
Agnieszka Gordon Ph.D.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: hmm, taki związek w guglu nie istnieje


3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
triethyltin (TET)
trietylocyna (TET)


Explanation:
Myślę, że Agnieszka ma rację, podejrzewając literówkę, i że miało być "triethyltin"; wydaje mi się jednak, że ten związek po polsku nazywa się "trietylocyna". Jest też coś takiego jak "triethyllead", czyli "trietyloołów", czy "trimethyltin", czyli "trimetylocyna".


Związki nieorganiczno-organicze:
Trimetylocyna (TMT),
Trietylocyna (TET)
http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/07080609_03.pdf

Organiczne związki cyny
–trimetylocyna(TMT) i trietylocyna(TET)
http://www.eko.uj.edu.pl/laskowski/Ekotoksykologia/PodstawyE...

związki trietylocyny z wyjątkiem tych, które wymieniono w innym miejscu wykazu
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0671.htm




    Reference: http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/07080609_03.pdf
    Reference: http://www.eko.uj.edu.pl/laskowski/Ekotoksykologia/PodstawyE...
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Bingo!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search