PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

shoulder peak

Polish translation: pik na bocznej stronie głównego piku

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shoulder peak
Polish translation:pik na bocznej stronie głównego piku
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

08:45 Oct 13, 2015
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chromatografia
English term or phrase: shoulder peak
Zdanie z patentu. Chodzi o rozdział chromatograficzny i wygląd chromatogramu. Obecne są piki, które nazywane są "shoulder peaks".

From Fig. 5, it is inferred that those deemed to be aggregated polymer micelles were formed when the ratio of the platinum complex to the carboxylate was 7/10 to 6/10 because shoulder peaks were observed on the high molecular weight side.

Czy istnieje polska nazwa dla tego rodzaju pików? Szczerze mówiąc (pisząc) w opisach chromatogramów zazwyczaj spotykałam stosowanie oryginalnej nazwy...
Aleksandra Obrocka-Hrycyna
Poland
pik na bocznej stronie głównego piku
Explanation:
There is a main peak. The shoulder peak is a subsidiary peak that is superimposed on the main peak, either to the left or to the right of the main peak.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2015-10-13 11:01:17 GMT)
--------------------------------------------------

Examples of shoulder peaks:
http://pubs.rsc.org/services/images/RSCpubs.ePlatform.Servic...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.chromedia.org...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://pubs.rsc.org/serv...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.atmo.arizona....

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.scielo.br/img...

cccccccccccccccccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1garb krzywej
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4ramię piku
kamilw
3pik na bocznej stronie głównego piku
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 12





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ramię piku


Explanation:
Z praktyki, tak się po prostu na to mówi. Pewnie rzadko występuje w polskim piśmiennictwie bo w przeważającej większości się publikuje po angielsku :)

"W analizie SEC-HPLC wykrywano nienaruszony CHIR-
12.12 jako cząsteczkę reprezentowaną głównym pikiem,
cząsteczki zagregowane reprezentowane pikiem frontowym,
oddzielonym od piku głównego, cząsteczki dużego fragmentu
jako ramię piku z tyłu piku głównego i wykrywano też
cząsteczki małego fragmentu w piku pojawiającym się po piku
głównym."
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:OfPpjXQ...
http://public.sds.tiktalik.com/patenty/pdf/238039.pdf

"Podwójny pik ciepła właściwego z ostrym maksimum i ramieniem TbMn2D3(w temperaturach 282 i 292K) i TbMn2(H0.66D0.34)3(283 i 295K)"
http://winntbg.bg.agh.edu.pl/rozprawy2/10032/full10032.pdf

kamilw
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 305

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pik na bocznej stronie głównego piku


Explanation:
There is a main peak. The shoulder peak is a subsidiary peak that is superimposed on the main peak, either to the left or to the right of the main peak.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2015-10-13 11:01:17 GMT)
--------------------------------------------------

Examples of shoulder peaks:
http://pubs.rsc.org/services/images/RSCpubs.ePlatform.Servic...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.chromedia.org...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://pubs.rsc.org/serv...

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.atmo.arizona....

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.scielo.br/img...

cccccccccccccccccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 526
Grading comment
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :-)

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
garb krzywej


Explanation:
Descriptive, Polish, ...
wzrastają bardziej krzywoliniowo, a w profilu dostawcy atramentu ich wzrosty są bardziej liniowe), z tą różnicą że garb krzywej jest zwrócony .
http://www.mva.pl/viewtopic.php?f=11&t=400
cccccccccccccc
Funkcja ta odpowiada zatem za „garb” krzywej w przypadku kształtu łukowatego
https://www.nbp.pl/publikacje/materialy_i_studia/150.pdf
cccccccccccccccccccccccc
"Garb" krzywej ekstynkcji w nadfioletowej części widma wskazuje na obecność cząstek mniejszych, o średnicach około 0.005µm, które stanowią około 10% ..
http://varia.awardspace.info/mglawice/artykul/pyl.htm

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 526

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Ciekawy pomysł.
2 days 2 hrs
  -> Dziękuję Dimitarze.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search