tri-octyl-tri-methylate

Polish translation: trójoktylo-trójmetanolan (...)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tri-octyl-tri-methylate
Polish translation:trójoktylo-trójmetanolan (...)

23:49 Apr 10, 2005
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemistry
English term or phrase: tri-octyl-tri-methylate
jest to nazwa zwiazku chemicznego
Iwona Gajko
trójoktylo-trójmetanolan (...)
Explanation:
gdzie w miejscu (...) na 99% wystepowac powinien metal o duzej elekrtoujemnosci [np potas]

poprzedni wpis ukrylem, bo popelnilem fatalna literówke

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 21 mins (2005-04-11 07:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

ech, jeszcze chyba sie nie obudzilem - metal o MALEJ elektroujemnosci oczywiscie. Duza elektroujemnosc sytuuje nas w okolicy chloru ;-)
Selected response from:

Michal Labedzki
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4trójoktylo-trójmetanolan (...)
Michal Labedzki
2 -1trimetanolan trioktylu
Magdalena Duda-Klimaszewska


Discussion entries: 4





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
trimetanolan trioktylu


Explanation:
analogicznie do trimelitanu trioktylu (trioctyl trimellitate) - wg Słownika Chemicznego WNT
może też być trójmetanolan trójoktylu (wg starszej pisowni) - por. trójmelitan trójoktylu wspomniany na: http://www.chem-link.com/produkt.htm

Ale nie wiem, czy trimetanolany w ogóle mog± istnieć

metanolan = metoksyd (Słownik Chem. WNT)

Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: mogą istnieć, np. trimetanolan glinu. Nie mam tylko pewności czy może istnieć metanolan oktylu :-(. Analogia z melitanem jest marna, bo jest to sól kwasu melitowego, a metanolan jest solą alkoholu
22 mins

disagree  Michal Labedzki: powody niezgody u gory
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trójoktylo-trójmetanolan (...)


Explanation:
gdzie w miejscu (...) na 99% wystepowac powinien metal o duzej elekrtoujemnosci [np potas]

poprzedni wpis ukrylem, bo popelnilem fatalna literówke

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 21 mins (2005-04-11 07:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

ech, jeszcze chyba sie nie obudzilem - metal o MALEJ elektroujemnosci oczywiscie. Duza elektroujemnosc sytuuje nas w okolicy chloru ;-)

Michal Labedzki
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: Tak się samo narzuca, ale problem w tym, że nie znalazłem żadnego potwierdzenia na istnienie 'trioktylo-trimetanolanów' i nie bardzo je sobie wyobrażam. Sam trimetanolan to raczej sól metalu (III), np. glinu.
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search