...file a petition for relief with the trial court...

Polish translation: złożyć wniosek o zwolnienie w sądzie

21:43 Nov 22, 2006
English to Polish translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: ...file a petition for relief with the trial court...
Adwokat planuje wyciagnac z celi smierci oskarzonego. W zwiazky z czym musi "file a petition for relief with the trial court and the Pennsylvania Supreme Court".
jodelka
Polish translation:złożyć wniosek o zwolnienie w sądzie
Explanation:
Nie jestem pewna, może jest lepszy termin polski?
Selected response from:

marzena l
Poland
Grading comment
Bardzo dziekuje :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5...musi złożyć w sądzie petycję o złagodzenie wyroku.
silverfast
3 -1złożyć wniosek o zwolnienie w sądzie
marzena l


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
złożyć wniosek o zwolnienie w sądzie


Explanation:
Nie jestem pewna, może jest lepszy termin polski?

marzena l
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziekuje :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  silverfast: Nie do końca mogę się zgodzić bo relief to złagodzenie w tym kontekście, a nie zwolnienie. Tak więc: adwokat musi złożyć w sądzie rozpatrującym sprawę karną petycję o złagodzenie wyroku.
20 days
  -> Cóz, nie jestem prawnikiem, podałam, że nie jetem pewna.

20 days   confidence: Answerer confidence 5/5
...musi złożyć w sądzie petycję o złagodzenie wyroku.


Explanation:
Nie mogę zgodzić się z wersją "zwolnienie" gdyż relief oznacza konkretnie "złagodzenie", a to bardzo duża różnica w znaczeniu prawnym. Czym innym jest zwolnić więźnia (np. warunkowo) z odbywania kary, a zupełnie czym innym złagodzić mu wyrok czyli spowodować zmianę decyzji sądu np. na wieloletnie więzienie. Myślę, że właśnie tak jest w tej sytuacji i o to zamierza poprosić adwokat.

silverfast
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search