heuristic

Polish translation: heurystyczny

11:10 Apr 19, 2005
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: heuristic
Heuristic method of detection
estivo
Russian Federation
Polish translation:heurystyczny
Explanation:
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/55CFADA648E9D9CEC125...
heureka (pop. eureka) znalazłem! (okrzyk radości z rozwiązania trudnego problemu).
heurystyka filoz. umiejętność odkrywania nowych prawd przez odpowiednie stawianie hipotez; umiejętność wyszukiwania i gromadzenia materiałów hist.
heurystyczny.
heureza psych. metoda nauczania, mająca nakłonić ucznia do aktywnych, samodzielnych obserwacji, doświadczeń, poszukiwań, a nie do biernego przyswajania gotowych wiadomości.
Etym. - gr. heúresis 'znalezienie' i heúrēka 'znalazłem' od heurískein 'odkrywać, znajdować'; okrzyk, który, wg anegdoty, wydać miał Archimedes, biegnąc nago przez ulice Syrakuz do domu z łaźni, gdzie nagle udało mu się sformułować prawo wyporu hydrostatycznego (nazwane później zasadą Archimedesa); por. Professorenwitze

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
I thank youvery much, and everybody,who took part in solving the question :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5heurystyczny
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4analiza heurystyczna
Andrzej Lejman


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
heurystyczny


Explanation:
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/55CFADA648E9D9CEC125...
heureka (pop. eureka) znalazłem! (okrzyk radości z rozwiązania trudnego problemu).
heurystyka filoz. umiejętność odkrywania nowych prawd przez odpowiednie stawianie hipotez; umiejętność wyszukiwania i gromadzenia materiałów hist.
heurystyczny.
heureza psych. metoda nauczania, mająca nakłonić ucznia do aktywnych, samodzielnych obserwacji, doświadczeń, poszukiwań, a nie do biernego przyswajania gotowych wiadomości.
Etym. - gr. heúresis 'znalezienie' i heúrēka 'znalazłem' od heurískein 'odkrywać, znajdować'; okrzyk, który, wg anegdoty, wydać miał Archimedes, biegnąc nago przez ulice Syrakuz do domu z łaźni, gdzie nagle udało mu się sformułować prawo wyporu hydrostatycznego (nazwane później zasadą Archimedesa); por. Professorenwitze



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57
Grading comment
I thank youvery much, and everybody,who took part in solving the question :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  M_M (X)
1 min
  -> dzięki

agree  *eva*
2 mins
  -> dzięki

agree  petrolhead
4 mins
  -> dzięki

agree  Andrzej Lejman: No tak, tylko wyjaśnie w tym kontekście lekko nie ten tego...
5 mins
  -> dzięki

agree  barwin
19 mins
  -> dzięki

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
analiza heurystyczna


Explanation:
Metoda polegająca na wykrywaniu nieznanych jeszcze wirusów na podstawie wyszukiwania w kodzie cech charakterystycznych dla wirusów.
Statyczna - wyszukiwanie podejrzanego kodu.
Dynamiczna - uruchomienie podejrzanego kodu w specjalnym folderze.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 210




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search