PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

self node

Polish translation: własny numer portu/adres węzła

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:self node
Polish translation:własny numer portu/adres węzła
Entered by: Miłosz Sliwa

12:34 Jan 18, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: self node
Self node port No.

Jaki to jest rodzaj węzła?
Mam jeszcze obok other-node...
Miłosz Sliwa
Poland
własny numer portu/adres węzła
Explanation:
Po głębszym namyśle dochodzę do wniosku, że "own" odnosi się do "port no". W innym wypadku (jeśli sformułowanie występuje tylko w postaci "own node", tj. nie ma wątpliwości, że "own" odnosi się do "node"), należałoby przyjąć, że "own" oznacza po prostu dany, rozpatrywany właśnie węzeł - w odróżnieniu od innych (other) węzłów.
Tu jest przykład:
http://www.freepatentsonline.com/4637013.html

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2008-01-18 14:47:26 GMT)
--------------------------------------------------

Najprostsze wyjścia są jednak najlepsze. Istotnie, "self node" (przez pomyłkę używałem wyżej "own", co zresztą w tym wypadku wychodxzi na to samo) występuje jako samodzielne określenie i oznacza po prostu "węzeł własny". Najogólniej rzecz biorąc, w sieciach wysyłane wiadomości przekazywane są sobie przez kolejne węzły. Jeśli dany węzeł natrafi na wiadomość zaadresowaną do siebie (czyli do "self node"), odbiera ją, jeśli nie (bo jest dla "other node" - przesyła ją dalej. Moja odpowiedź pozostaje aktualna, bo w efekcie chodzi o to, że dany węzeł identyfikuje adres wiadomości jako własny.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dzięki za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1własny numer portu/adres węzła
Jerzy Matwiejczuk
3węzeł kontekstu/kontekstowy
Maciek Drobka


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
węzeł kontekstu/kontekstowy


Explanation:
Według przykładów:

http://tinyurl.com/33qchm
http://tinyurl.com/2pa239 (ale jak widać tutaj, jest też jeden 'context node')

Ew. po prostu 'węzeł self' :o)

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 235

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
self node (port no.)
własny numer portu/adres węzła


Explanation:
Po głębszym namyśle dochodzę do wniosku, że "own" odnosi się do "port no". W innym wypadku (jeśli sformułowanie występuje tylko w postaci "own node", tj. nie ma wątpliwości, że "own" odnosi się do "node"), należałoby przyjąć, że "own" oznacza po prostu dany, rozpatrywany właśnie węzeł - w odróżnieniu od innych (other) węzłów.
Tu jest przykład:
http://www.freepatentsonline.com/4637013.html

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2008-01-18 14:47:26 GMT)
--------------------------------------------------

Najprostsze wyjścia są jednak najlepsze. Istotnie, "self node" (przez pomyłkę używałem wyżej "own", co zresztą w tym wypadku wychodxzi na to samo) występuje jako samodzielne określenie i oznacza po prostu "węzeł własny". Najogólniej rzecz biorąc, w sieciach wysyłane wiadomości przekazywane są sobie przez kolejne węzły. Jeśli dany węzeł natrafi na wiadomość zaadresowaną do siebie (czyli do "self node"), odbiera ją, jeśli nie (bo jest dla "other node" - przesyła ją dalej. Moja odpowiedź pozostaje aktualna, bo w efekcie chodzi o to, że dany węzeł identyfikuje adres wiadomości jako własny.

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 161
Grading comment
Dzięki za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: Nie pozostaje nic innego. :o) Jeszcze nie widziałem dokumentu XML z własnym portem...
20 mins
  -> Oczywiście, już się poprawiłem:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search