to port to

Polish translation: być portowalne do/przenośnym//portować/przenosić

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to port to
Polish translation:być portowalne do/przenośnym//portować/przenosić
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

07:54 Jul 31, 2016
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks / kontrolery PLC
English term or phrase: to port to
W tekście o kontrolerach PLC mam dwa wystąpienia czasownika ''to port to'':

''There are many industries where that level of support is not simply desirable but actually a baseline requirement. There is talk in the water industry, for example, of framework suppliers having to be able to assure support of control systems for up to 20 years. Of course the control hardware will change over that time but PLC users have the peace of mind of knowing that the software will always port to the latest controller.''

,,The biggest selling PLCs by volume covering the largest spread of applications are those offering 40 I/O or less. In such applications, the PLC represents a highly affordable solution, much more so than an equivalent PC-based system. However, the same essential platform is also scalable to tens of thousands of I/O, with users able to port control programs to bigger PLCs, benefit from the same programming environment and take advantage of completely modular hardware.''

Jest taka definicja ''to port'':
. The verb, "port." This refers to the editing of a software program's code so that it can run on another platform. For example, to get Final Fantasy VII to run on a PC, programmers needed to port it to the PC from the Playstation. Popular Windows games are often ported to the Macintosh as well.

Jak to fachowo oddać w obu przypadkach? Zmodyfikować i przenieść/wgrać? Ale w 1. przypadku mamy stronę czynną.

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
być portowalne do/przenośnym//portować/przenosić
Explanation:
A few examples. In the first instance, I would change "to port to" to "to be portable to" - być portowalne do.

ccccccc
Piszę w Pythonie, program byłby w pełni portowalny na Linuxa i Windowsa (z makiem nie mam żadnego praktycznie doświadczenia).
https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?f=7&t=5201
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Dzięki temu przyszłe GG powinno być stabilniejsze, szybsze, a co najważniejsze – portowalne na różne platformy.
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Gadu-Gadu_8.0_dla_Window...

ccccccccccccccccccccccccccccc


Port – wersja programu komputerowego na inną platformę sprzętową bądź programistyczną, zazwyczaj na inną architekturę procesora lub system operacyjny. Port powstaje w wyniku przeniesienia już istniejącego kodu, ogólniej można mówić o implementacji danego programu na inną platformę.


Portowanie wiąże się ściśle z przenośnością kodu: im bardziej kod jest niezależny od konkretnej platformy tym łatwiej stworzyć kolejne jego porty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_(oprogramowanie)

ccccccccccccccccccccccccc

OpenGL- portowalne API (tzn. że kod napisany z jego użyciem można bez problemu skompilować z Windowsa do Linuksa czy Mac OS'a i odwrotnie).
https://prezi.com/kxsmvx7vyink/untitled-prezi/
ccccccccccccccc
Multithreaded Programming, czyli jak portować aplikacje z Win32 do Mac OS X..
http://myapple.pl/forums/topic/774-jak-portować-aplikacje-z-...
ccccccccc
Jeżeli telefony z rodziny Nokia X zyskają dużą popularność to twórcy aplikacji chętnie będą portować swoje aplikacje
http://msmobile.pl/czy-telefony-nokia-x-beda-mialy-dostep-do...
cccccccccccccccccc
ccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5portowalne
Aleksander Wysocki
3być portowalne do/przenośnym//portować/przenosić
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
być portowalne do/przenośnym//portować/przenosić


Explanation:
A few examples. In the first instance, I would change "to port to" to "to be portable to" - być portowalne do.

ccccccc
Piszę w Pythonie, program byłby w pełni portowalny na Linuxa i Windowsa (z makiem nie mam żadnego praktycznie doświadczenia).
https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?f=7&t=5201
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Dzięki temu przyszłe GG powinno być stabilniejsze, szybsze, a co najważniejsze – portowalne na różne platformy.
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Gadu-Gadu_8.0_dla_Window...

ccccccccccccccccccccccccccccc


Port – wersja programu komputerowego na inną platformę sprzętową bądź programistyczną, zazwyczaj na inną architekturę procesora lub system operacyjny. Port powstaje w wyniku przeniesienia już istniejącego kodu, ogólniej można mówić o implementacji danego programu na inną platformę.


Portowanie wiąże się ściśle z przenośnością kodu: im bardziej kod jest niezależny od konkretnej platformy tym łatwiej stworzyć kolejne jego porty.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_(oprogramowanie)

ccccccccccccccccccccccccc

OpenGL- portowalne API (tzn. że kod napisany z jego użyciem można bez problemu skompilować z Windowsa do Linuksa czy Mac OS'a i odwrotnie).
https://prezi.com/kxsmvx7vyink/untitled-prezi/
ccccccccccccccc
Multithreaded Programming, czyli jak portować aplikacje z Win32 do Mac OS X..
http://myapple.pl/forums/topic/774-jak-portować-aplikacje-z-...
ccccccccc
Jeżeli telefony z rodziny Nokia X zyskają dużą popularność to twórcy aplikacji chętnie będą portować swoje aplikacje
http://msmobile.pl/czy-telefony-nokia-x-beda-mialy-dostep-do...
cccccccccccccccccc
ccccccc


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Thanks!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
portowalne


Explanation:
W razie niepewności - wystarczy wpisać w google i wyskoczy masa przykładów.

Aleksander Wysocki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search