silo

Polish translation: silos danych/biblioteka taśmowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:silo
Polish translation:silos danych/biblioteka taśmowa
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

13:52 Feb 20, 2017
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: silo
"Silo with id XXXXX is not empty"

Jedna z odpowiedzi serwera na stronie internetowej umożliwiającej rejestrację do uczestnictwa w zawodach sportowych.
Cellar_Door
silos danych/biblioteka taśmowa
Explanation:
Media Vaulting
W naszej ofercie usługa składowania informacji formie elektronicznej zajmuje szczególne miejsce. Stworzona przez nas bezpieczna lokalizacja dla danych jest wykorzystywana do pewnego przechowywania kopii bezpieczeństwa.
Zdecydowanie najskuteczniejszą z metod aktualizowania kopii w zdalnej lokalizacji jest metoda ‘’Electronic Vaulting’’ polegająca na bezpośredniej szyfrowanej transmisji danych do zdalnej lokalizacji. Wykorzystywane są tu mechanizmy ‘’Remote Backup’’. Electronic Vaulting jest metodą pozwalającą na całkowicie zautomatyzowaną kontrolę nad procesami tworzenia kopii zapasowych w zdalnej niezależnej lokalizacji. Używane pamięci masowe tworzą rozwiązania oparte na macierzach dyskowych FC, Nearline. Repozytorium taśmowe - Silos danych jest w stanie pomieścić jednorazowo 5400TB.
http://vault.com.pl/datacenter:drs:centrum
ccccccccccccccccccccc

Biblioteka taśmowa
Biblioteka taśmowa (ang. tape library, tape silo lub tape jukebox) – urządzenie organizujące pracę biblioteki taśmowej przez automatyczne wyszukiwanie i kompletowanie składowanych zasobów danych w systemie komputerowym. Dane rzadko używane przenoszone są na wolniejsze, lecz pojemniejsze nośniki danych; na najszybszych nośnikach przechowywane są tylko dane najczęściej odczytywane i modyfikowane.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Biblioteka_taśmowa
cccccccc
Silos (angielskie silo), wielka, zautomatyzowana biblioteka taśmowa zawierająca tysiące szpul taśmy magnetycznej. Zrobotyzowaną taśmotekę nazywa się czasami biblioteką prawie bezpośrednio dostępną (near-line).
http://portalwiedzy.onet.pl/90722,,,,silos,haslo.html
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Baza danych, arkusz, zasób, pole, repozytorium, magazyn
Adam Honek
3silos danych/biblioteka taśmowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Baza danych, arkusz, zasób, pole, repozytorium, magazyn


Explanation:
Normally a silo is a word used in agriculture, rarely so in military deployments. With that said in an IT context you need to think of it as a form of container, repository, aggregator etc. Once you agree to this, translation will become far more straightforward, as such in Polish, and while keeping with an IT context we would refer to this with words such as: baza danych, arkusz, zasób, pole, repozytorium, magazyn depending on the actual software in question. The key here is to understanding how IT systems are designed from the ground up, not at code level, yet the building blocks per se.

Example sentence(s):
  • Zasób o id XXXX nie jest pusty.
  • Repozytorium o id XXXX nie jest puste.
Adam Honek
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
silos danych/biblioteka taśmowa


Explanation:
Media Vaulting
W naszej ofercie usługa składowania informacji formie elektronicznej zajmuje szczególne miejsce. Stworzona przez nas bezpieczna lokalizacja dla danych jest wykorzystywana do pewnego przechowywania kopii bezpieczeństwa.
Zdecydowanie najskuteczniejszą z metod aktualizowania kopii w zdalnej lokalizacji jest metoda ‘’Electronic Vaulting’’ polegająca na bezpośredniej szyfrowanej transmisji danych do zdalnej lokalizacji. Wykorzystywane są tu mechanizmy ‘’Remote Backup’’. Electronic Vaulting jest metodą pozwalającą na całkowicie zautomatyzowaną kontrolę nad procesami tworzenia kopii zapasowych w zdalnej niezależnej lokalizacji. Używane pamięci masowe tworzą rozwiązania oparte na macierzach dyskowych FC, Nearline. Repozytorium taśmowe - Silos danych jest w stanie pomieścić jednorazowo 5400TB.
http://vault.com.pl/datacenter:drs:centrum
ccccccccccccccccccccc

Biblioteka taśmowa
Biblioteka taśmowa (ang. tape library, tape silo lub tape jukebox) – urządzenie organizujące pracę biblioteki taśmowej przez automatyczne wyszukiwanie i kompletowanie składowanych zasobów danych w systemie komputerowym. Dane rzadko używane przenoszone są na wolniejsze, lecz pojemniejsze nośniki danych; na najszybszych nośnikach przechowywane są tylko dane najczęściej odczytywane i modyfikowane.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Biblioteka_taśmowa
cccccccc
Silos (angielskie silo), wielka, zautomatyzowana biblioteka taśmowa zawierająca tysiące szpul taśmy magnetycznej. Zrobotyzowaną taśmotekę nazywa się czasami biblioteką prawie bezpośrednio dostępną (near-line).
http://portalwiedzy.onet.pl/90722,,,,silos,haslo.html

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Dziękuję!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search