machine-readable passport

Polish translation: -

20:12 Apr 12, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: machine-readable passport
machine readable passport jaki jest każdy widzi, ale jak go nazwać po polsku? w sieci niewiele, w dodatku nie schodzą poniżej sześciu słów
pidzej
Poland
Polish translation:-
Explanation:

na stronie ambasady USA w Warszawie http://poland.usembassy.gov/poland-pl/pr012303_pl.html rozwiązali to w ten sposób:
Zabezpieczenia paszportowe: Aby zakwalifikować się do VWP, dany kraj musi stosować ===>>>system cyfrowych zabezpieczeń paszportowych (machine readable passport – MRP). Ponadto musi wykazać, że stosuje skuteczne zabezpieczenia przeciwko fałszerstwom paszportowym, także poprzez odpowiednie przechowywanie czystych formularzy oraz dokładne sprawdzanie osób ubiegających się o paszport. Łatwość uzyskania obywatelstwa danego kraju również będzie brana pod uwagę.

tutaj stosują skrót angielski:
ktore (1) wprowadzily paszporty MRP (machine readable) oraz (2) ktorych ...
www.lists.most.org.pl/archiwum/wprost/2004-January.txt

może coś z tego pomoże

jak istotne jest to MRP? Jeśli rzeczywiście jest to b. istotne to może coś po linii "nowocześnie/cyfrowo zabezpieczony paszport tzw. MRP (ang. machine... itd.)"


tutaj o czytniku do paszportów:
Standardowo przystosowany do odczytu nast puj cych dokumentów: - paszport (MRP) 2x44 znaki - wiza (MRV) 2x44 znaki lub 2x36 znaki - narodowa karta ...
www.hdf.com.pl/sprzet-pdf/ scanpass/czytniki/scanpass.pdf

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1paszport do odczytu maszynowego
Andrzej Lejman
4paszport z możliwością odczytu maszynowego
Grzegorz Kurek
3paszport z możliwością automatycznej identyfikacji
Rafal Korycinski
3-
Marek Daroszewski (MrMarDar)
1niżej
Arkadiusz S


Discussion entries: 4





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
paszport do odczytu maszynowego


Explanation:
Nie pasuje?

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 69

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
4 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paszport z możliwością odczytu maszynowego


Explanation:
może tak ładniej ;-)

Grzegorz Kurek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
niżej


Explanation:
Może po prostu
Paszport elektorniczny
http://www.electronic-passport.com/about_the_event.htm
lub
paszport rozpoznawany przez maszyny

Arkadiusz S
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
paszport z możliwością automatycznej identyfikacji


Explanation:
Może póśc w stronę celu (automatyczna identyfikacja) a nie środka do celu (odczyt przez czytnik optyczny)

Rafal Korycinski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
-


Explanation:

na stronie ambasady USA w Warszawie http://poland.usembassy.gov/poland-pl/pr012303_pl.html rozwiązali to w ten sposób:
Zabezpieczenia paszportowe: Aby zakwalifikować się do VWP, dany kraj musi stosować ===>>>system cyfrowych zabezpieczeń paszportowych (machine readable passport – MRP). Ponadto musi wykazać, że stosuje skuteczne zabezpieczenia przeciwko fałszerstwom paszportowym, także poprzez odpowiednie przechowywanie czystych formularzy oraz dokładne sprawdzanie osób ubiegających się o paszport. Łatwość uzyskania obywatelstwa danego kraju również będzie brana pod uwagę.

tutaj stosują skrót angielski:
ktore (1) wprowadzily paszporty MRP (machine readable) oraz (2) ktorych ...
www.lists.most.org.pl/archiwum/wprost/2004-January.txt

może coś z tego pomoże

jak istotne jest to MRP? Jeśli rzeczywiście jest to b. istotne to może coś po linii "nowocześnie/cyfrowo zabezpieczony paszport tzw. MRP (ang. machine... itd.)"


tutaj o czytniku do paszportów:
Standardowo przystosowany do odczytu nast puj cych dokumentów: - paszport (MRP) 2x44 znaki - wiza (MRV) 2x44 znaki lub 2x36 znaki - narodowa karta ...
www.hdf.com.pl/sprzet-pdf/ scanpass/czytniki/scanpass.pdf



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search