double-hung

Polish translation: okno przesuwne w pionie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:double-hung window
Polish translation:okno przesuwne w pionie
Entered by: Himawari

19:26 Apr 26, 2005
English to Polish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / Okna
English term or phrase: double-hung
rodzaj okna, tradycyjny amerykański AFAIK. Taki jak tutaj:
www.oldhouseweb.com/stories/Detailed/838.shtml

Nigdzie nie mogę znaleźć polskiej nazwy, pytałam też specjalistę od okien i nic :(
Himawari
Poland
okno przesuwne w pionie
Explanation:
Bardzo ciekawˆą propozycjˆą są okna przesuwne w pionie. Zostały
one rozpowszechnione w Stanach Zjednoczonych i do dzią sąˆ w tym
kraju bardzo popularne.
http://www.przewodnik-budowlany.com.pl/pdf/20030814!stolark....

Od dwóch lat firma PINUS poszerzyła produkcję o okna przesuwne w pionie w systemie amerykańskim
http://www.halaludowa.wroc.pl/wystawca.php?ID_NUMB=835

Inny system okuć mają okna amerykańskie do budownictwa szkieletowego. Najczęściej stosowane są tam okna przesuwne w pionie i poziomie.
http://dom.gazeta.pl/dom/1,50802,39937.html

OKNA ROZWIERANE I OKNA PRZESUWNE W PIONIE
http://www.pades.transfer.pl/okna.htm

Jako jedyna w Polsce, firma Eltor oferuje okna przesuwne w pionie i poziomie z wmontowanymi moskitierami.
http://www.rigips.pl/poland/events/RigipsInfo-zima2002-2003....

Na rynku są dostępne okna uchylne z zawiasami u góry lub u dołu, okna przesuwne (w pionie i w poziomie), tradycyjne okna rozwierane, okna nieotwieralne, okna dachowe itp.
http://www.drewcarbon.pl/?k=12
Selected response from:

Jaroslaw Michalak
Poland
Grading comment
Dokładnie o to chodzi. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1okno przesuwne w pionie
Jaroslaw Michalak
2okno o szybach przesuwnych
cquest


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
okno o szybach przesuwnych


Explanation:
czy to jest to samo, co sash window (okno angielskie)?

cquest
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
double-hung window
okno przesuwne w pionie


Explanation:
Bardzo ciekawˆą propozycjˆą są okna przesuwne w pionie. Zostały
one rozpowszechnione w Stanach Zjednoczonych i do dzią sąˆ w tym
kraju bardzo popularne.
http://www.przewodnik-budowlany.com.pl/pdf/20030814!stolark....

Od dwóch lat firma PINUS poszerzyła produkcję o okna przesuwne w pionie w systemie amerykańskim
http://www.halaludowa.wroc.pl/wystawca.php?ID_NUMB=835

Inny system okuć mają okna amerykańskie do budownictwa szkieletowego. Najczęściej stosowane są tam okna przesuwne w pionie i poziomie.
http://dom.gazeta.pl/dom/1,50802,39937.html

OKNA ROZWIERANE I OKNA PRZESUWNE W PIONIE
http://www.pades.transfer.pl/okna.htm

Jako jedyna w Polsce, firma Eltor oferuje okna przesuwne w pionie i poziomie z wmontowanymi moskitierami.
http://www.rigips.pl/poland/events/RigipsInfo-zima2002-2003....

Na rynku są dostępne okna uchylne z zawiasami u góry lub u dołu, okna przesuwne (w pionie i w poziomie), tradycyjne okna rozwierane, okna nieotwieralne, okna dachowe itp.
http://www.drewcarbon.pl/?k=12

Jaroslaw Michalak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dokładnie o to chodzi. Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Chocholski: Double-hung ma oba skrzydła przesuwne, w odróżnieniu od single-hung.
1092 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search