1/3-octave bands

Polish translation: pasma (o szerokości) 1/3 oktawy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:1/3-octave bands
Polish translation:pasma (o szerokości) 1/3 oktawy
Entered by: AgaBasta

13:21 Sep 7, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Izolacje
English term or phrase: 1/3-octave bands
Chodzi o narzędzia miernicze natężenia dźwięku w wentylatorach i kanałach wentylacyjnych.
The measurements were made in 1/3-octave bands with a sound level meter type ........serial no..........
(...)
AgaBasta
pasma (o szerokości) 1/3 oktawy
Explanation:
W tą stronę bym próbował.
Selected response from:

M.A.B.
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pasma (o szerokości) 1/3 oktawy
M.A.B.
4 +1pasma 1/3 oktawowe
Arrakis


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pasma (o szerokości) 1/3 oktawy


Explanation:
W tą stronę bym próbował.


    Reference: http://www.google.pl/search?q=pasma+%221%2F3+oktawy%22
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oktawa_(akustyka)
M.A.B.
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 43
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
2 hrs
  -> Dzięki

agree  Sławomir Duda-Klimaszewski: Zdecydowanie bardziej po polsku. Zresztą w rozp. http://je.pl/19is zacytowanym przez Polangmar mamy także: "mierzone w pasmach częstotliwości o szerokości 1/3 oktawy"
1 day 1 hr
  -> Dzięki. Rozporządzenia nie są pisane przez językoznawców, nie wszystko co rządowe jest święte...

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pasma 1/3 oktawowe


Explanation:
Czyli o szerokości 1/3 oktawy. Tak to się określa. Przykład: http://www.pca.gov.pl/zakresy/AB/AB 023.pdf

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2008-09-07 16:07:04 GMT)
--------------------------------------------------

Tak to się oznacza, również w obowiązujących aktualnie polskich normach. "pasmo 1/1 oktawowe", "pasmo 1/3 oktawowe". W razie wątpliwości, podaję poniżej odnośnik do laboratorium wykonującego pomiary akustyczne.
http://www.itb.pl/la.pdf

Pasmo 1/3 oktawowe to inaczej pasmo tercjowe (jednotrzeciooktawowe).


Arrakis
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: jak przeczytać wyrażenie "pasmo 1/3 oktawowe"?
1 hr
  -> Proponuje może zapoznać się z dokumentem na stronach PCA, do którego podałem link.

agree  Polangmar: Chciałem zadać to samo pytanie, co Andrzej, ale skoro tak jest w rozporządzeniach: http://je.pl/19is , http://je.pl/lk9j .
9 hrs
  -> Dziękuję :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search