5-times security into account

Polish translation: współczynnik bezpieczeństwa równy 5

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:5-times security
Polish translation:współczynnik bezpieczeństwa równy 5
Entered by: Polangmar

09:34 Dec 28, 2013
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / sufit podwieszany
English term or phrase: 5-times security into account
In the dimensioning of suspension parts is a 5-times security into account.
Janina Nowrot
przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa równy 5
Explanation:
dla współczynnika bezpieczeństwa przyjmuje/stosuje/zakłada się wartość 5; przyjmuje/stosuje/zakłada się współczynnik bezpieczeństwa równy / wynoszący / o wartości / 5 itp.

Czyli: Przy wymiarowaniu "suspension parts" przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa wynoszący / równy / o wartości / 5. [lub inne warianty]

Przykłady: http://tinyurl.com/qzrxgxt .
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa równy 5
Polangmar
2biorąc pięciokrotny współczynnik bezpieczeństwa pod uwagę
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 5





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
biorąc pięciokrotny współczynnik bezpieczeństwa pod uwagę


Explanation:
a redundant weight factor five times the total weight of the equipment

Współczynnik bezpieczeństwa n – stosowana w inżynierii liczba niemianowana mówiąca, ile razy naprężenie σ występujące podczas normalnej pracy konstrukcji jest mniejsze od naprężenia niebezpiecznego σn.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-12-28 19:58:42 GMT)
--------------------------------------------------

Podobny kontekst

Podwieszając urządzenie upewnij się, że konstrukcja jest w stanie utrzymać przynajmniej 10-krotną wagę wszystkich zainstalowanych urządzeń.


    Reference: http://www.volutone.com/Assets/Etilize/Manuals/9244/User-Man...
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_bezpiecz...
Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 855

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Pewnie, że chodzi o współczynnik bezpieczeństwa, ale to że oryginał nie jest prawidłowy nie znaczy, że tłumaczenie też ma być nieprawidłowo po polsku: wsp. bezp. jest jeden i ma przyjętą/założoną wartość 5 ("biorąc po uwagę" też brzmi raczej dziwnie).
10 hrs
  -> "Pewnie, że chodzi o współczynnik bezpieczeństwa." Dziękuję za potwierdzenie.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa równy 5


Explanation:
dla współczynnika bezpieczeństwa przyjmuje/stosuje/zakłada się wartość 5; przyjmuje/stosuje/zakłada się współczynnik bezpieczeństwa równy / wynoszący / o wartości / 5 itp.

Czyli: Przy wymiarowaniu "suspension parts" przyjmuje się współczynnik bezpieczeństwa wynoszący / równy / o wartości / 5. [lub inne warianty]

Przykłady: http://tinyurl.com/qzrxgxt .

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1470
Grading comment
Dziękuję!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search