Positive / negative side

Polish translation: strona pozytywna/negatywna

09:06 Feb 14, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / waterproofing
English term or phrase: Positive / negative side
Robię tekst o hydroizolacji i mam taką zagwozdkę.

Used to waterproof structural concrete expansion joints for positive-side below grade foundation walls and under structural slabs...
Type A Positive Side waterproofing

rozumiem, że chodzi tu zapewne o positive wall side?

Czy chodzi tu po prostu o zewnętrzną i wewnętrzną stronę ściany?
mariposa2h
Poland
Polish translation:strona pozytywna/negatywna
Explanation:
Generalnie parcie wody od strony negatywnej oznacza, że warstwa hydroizolacji stosowana jest po stronie elementu konstrukcji znajdującego się po przeciwnej stronie bezpośredniego działania wody. Strona pozytywna, gdy warstwa hydroizolacji jest po tej stronie bezpośredniego działania wody.
W przypadku wód gruntowych i hydroizolacji piwnicy: hydroizolacja pozytywna, gdy znajduje się po stronie zewnętrznej fundamentów, negatywna - po stronie wewnętrznej fundamentów. W przypadku basenu: hydroizolacja pozytywna, gdy znajduje się po stronie wewnętrznej, a negatywna po stronie zewnętrznej basenu.
Selected response from:

Artur Ciszek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strona pozytywna/negatywna
Artur Ciszek
3strona pozytywna / negatywna
Gosia Glowacka MA MCIL


Discussion entries: 6





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
positive / negative side
strona pozytywna / negatywna


Explanation:
W oparciu o:
http://www.izoforum.pl/tresc/112
https://hydroizolacje.expert/hydroizolacje-mineralne/60-k-11...

http://www.waterproofers.in/positive-vs-negative-side-waterp...




--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2018-02-14 09:14:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://docplayer.pl/1143167-Hydroizolacje-hydroizolacja-od-s...

Gosia Glowacka MA MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
positive / negative side
strona pozytywna/negatywna


Explanation:
Generalnie parcie wody od strony negatywnej oznacza, że warstwa hydroizolacji stosowana jest po stronie elementu konstrukcji znajdującego się po przeciwnej stronie bezpośredniego działania wody. Strona pozytywna, gdy warstwa hydroizolacji jest po tej stronie bezpośredniego działania wody.
W przypadku wód gruntowych i hydroizolacji piwnicy: hydroizolacja pozytywna, gdy znajduje się po stronie zewnętrznej fundamentów, negatywna - po stronie wewnętrznej fundamentów. W przypadku basenu: hydroizolacja pozytywna, gdy znajduje się po stronie wewnętrznej, a negatywna po stronie zewnętrznej basenu.


    Reference: http://www.koester.pl/files/pl_pl/Koester%20-%20Hydroizolacj...
Artur Ciszek
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search