rated

Polish translation: przewody o odpowiednich/właściwych wartościach znamionowych

00:30 Jul 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: rated
OSHA - Preventing Electrocutions

Use intact and properly rated cords (i.e. correct AWG)
Dariusz Saczuk
United States
Polish translation:przewody o odpowiednich/właściwych wartościach znamionowych
Explanation:
Te mogą być różne:
- natężenie
- napięcie
- obciążenia mechaniczne
- temperatura
itd. itp.

--------------------------------------------------
Note added at 7 Stunden (2019-07-30 08:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

a w nawiasie, analogicznie do oryginału:
np. o wymaganym przekroju
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Thanks a lot, Crannmer. Kind thanks to all contributors.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4przewody o odpowiednich/właściwych wartościach znamionowych
Crannmer
3przewód o przekroju dobranym na podstawie kryterium obciążalności prądowej
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 +1wymiar
geopiet
2o prawidłowych rozmiarach i prawidłowego typu
geopiet


Discussion entries: 4





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
wymiar


Explanation:
correctly rated

o prawidłowym wymiarze

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 333

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paweł Janiszewski: IMO może być, bo nawiasie mamy doprecyzowanie, że chodzi o American Wire Gauge.
5 hrs
  -> dziękuję

neutral  Andrzej Mierzejewski: Nie, ponieważ sformułowanie dot. AWG znajduje się w nawiasie, za określeniem "properly rated cords"."
12 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
o prawidłowych rozmiarach i prawidłowego typu


Explanation:
2. 2. Sprawdzić, czy do zasilania sterowni mocy oraz elementów sterujących silnika zastosowano przewody o prawidłowych rozmiarach i prawidłowego typu. Sprawdzić, czy rozmiar żył jest prawidłowy, aby spadek napięcia w całym obwodzie, od źródła zasilania do urządzenia, nie przekraczał 5%. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może spowodować uszkodzenie aeratora i unieważnienie gwarancji.

- https://www.otterbine.com/media/1721/c3_polish_ce.pdf - page 4

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 333

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przewód o przekroju dobranym na podstawie kryterium obciążalności prądowej


Explanation:
Dobór przekroju przewodu ze względu na obciążalność prądową długotrwałą
http://www.elektroonline.pl/a/773,Zasady-doboru-przewodow

Przekrój dobierany na podstawie kryterium obciążalności prądowej dopuszczalnej długotrwale Idd odczytywany jest z tablicy parametrów obciążeń przewodów.
file:///C:/Users/szmul/Downloads/trzmiel_grzegorz_kryteria_89_2017%20(1).pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-07-30 01:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztec...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 836

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
properly rated cords
przewody o odpowiednich/właściwych wartościach znamionowych


Explanation:
Te mogą być różne:
- natężenie
- napięcie
- obciążenia mechaniczne
- temperatura
itd. itp.

--------------------------------------------------
Note added at 7 Stunden (2019-07-30 08:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

a w nawiasie, analogicznie do oryginału:
np. o wymaganym przekroju

Crannmer
PRO pts in category: 99
Grading comment
Thanks a lot, Crannmer. Kind thanks to all contributors.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Mysiński
1 hr
  -> thx

agree  Paweł Janiszewski
2 hrs
  -> thx

agree  Andrzej Mierzejewski: ale tylko "odpowiednie". Przymiotnik "właściwe" (odpowiednio w rodz. męskim/żeńskim/nijakim) zostawmy dla właściwości materiałów: ciężaru itp.,
8 hrs
  -> Ok. Thx.

agree  Maciej Andrzejczak
9 hrs
  -> thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search