graded, gravel roads

Polish translation: utwardzona/profilowana droga żwirowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:graded, gravel roads
Polish translation:utwardzona/profilowana droga żwirowa
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

17:05 Dec 2, 2020
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / general
English term or phrase: graded, gravel roads
The access roads to the [location] include graded, gravel roads, which are shared with other production well pads owned by other companies.
Małgorzata Rymsza
United States
utwardzona/profilowana droga żwirowa
Explanation:
3. To level or smooth to a desired or horizontal gradient: bulldozers graded the road.
https://www.thefreedictionary.com/graded#:~:text=1.,3.

Równiarki to maszyny używane na ostatnich etapach robót ziemnych. Stosuje się je do końcowego wyrównania nawierzchni przygotowanej uprzednio przez ciężki sprzęt, taki jak buldożery czy zgarniaki. Wykorzystywane są do profilowania podłoży, zarówno pod nawierzchnię dróg, jak i lotnisk, rowów czy poboczy.

https://twoje-mieszkanie.com.pl/budowa/jak-dzialaja-i-do-cze...

ccccccccccccccccccccccc
Zarazem, jak wynika z materiału dowodowego, objęta obecnym postępowaniem utwardzona droga żwirowa
https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sa...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4droga o profilowanej nawierzchni szutrowej
Crannmer
3utwardzona/profilowana droga żwirowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1utwardzona/zniwelowana/wyrównana droga z kruszywa (kamienia kruszonego)
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utwardzona/profilowana droga żwirowa


Explanation:
3. To level or smooth to a desired or horizontal gradient: bulldozers graded the road.
https://www.thefreedictionary.com/graded#:~:text=1.,3.

Równiarki to maszyny używane na ostatnich etapach robót ziemnych. Stosuje się je do końcowego wyrównania nawierzchni przygotowanej uprzednio przez ciężki sprzęt, taki jak buldożery czy zgarniaki. Wykorzystywane są do profilowania podłoży, zarówno pod nawierzchnię dróg, jak i lotnisk, rowów czy poboczy.

https://twoje-mieszkanie.com.pl/budowa/jak-dzialaja-i-do-cze...

ccccccccccccccccccccccc
Zarazem, jak wynika z materiału dowodowego, objęta obecnym postępowaniem utwardzona droga żwirowa
https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sa...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 974
Grading comment
Dziękuję :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
utwardzona/zniwelowana/wyrównana droga z kruszywa (kamienia kruszonego)


Explanation:
Road Grading is the process of restoring the driving surface of a gravel or natural surface road to a desired smoothness and shape by removing irregularities such as corrugations and pot holes and redistributing gravel. - http://www.lgam.info/road-grading

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2020-12-03 02:19:00 GMT)
--------------------------------------------------

może lepiej z kruszywa lub żwiru ...

---

niwelowanie drogi równiarką, profilowanie istniejącej podbudowy z kruszywa i żwiru - https://www.przetargi.egospodarka.pl/570454_Modernizacja-dro...

--

Formowanie i niwelowanie drogi gminnej wraz z utwardzeniem - https://www.facebook.com/TransKopBis/



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 420

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
droga o profilowanej nawierzchni szutrowej


Explanation:
Prowadzenie robót związanych z bieżącym utrzymaniem dróg o nawierzchni szutrowej polegać będzie na wykonaniu nw. robót:
- równanie i profilowanie dróg o nawierzchni szutrowej

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:eCbKIC5...


Crannmer
PRO pts in category: 99




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search