patent plaster

Polish translation: tynk twardy

13:49 Apr 7, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / decoration, tynki, zaprawy
English term or phrase: patent plaster
Jaki to tynk??? Jest też coś takiego jak patent metal. Czy to ma coś wspólnego ze stiukiem???
Marek Makosiej
Poland
Polish translation:tynk twardy
Explanation:
Z braku szerszego kontekstu. Gdzie to ma być stosowane?
A gypsum plaster with certain impurities present or added in the calcining process mixed with sand or wood fiber and water to form a mortar for plastering interior surfaces.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 45 mins (2005-04-07 16:35:20 GMT)
--------------------------------------------------

no to będzie to, bo jeżeli z dodatkiem żywic syntetycznych to po to aby go właśnie utwardzić
Selected response from:

Grzegorz Kurek
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tynk twardy
Grzegorz Kurek
4mineralny tynk (cementowo - wapienny )
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mineralny tynk (cementowo - wapienny )


Explanation:
http://www.mako.lublin.pl/nasza_oferta2_6.htm
http://odge.de/englisch-deutsch/patent plaster.html
.. Mogą ją stanowić dowolne tynki mineralne (EDELPUTZ, REDIS, KPS), a także
cienkowarstwowe, zwłaszcza krzemianowe (SILIKATPUTZ) ze względu na dobrą ...
www.drafbud.slupsk.pl/termoizolacje.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2005-04-07 14:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

Służy do wykonywania dekoracyjnych i ochronnych cienkowarstwowych wypraw tynkarskich na zewnątrz i wewnątrz budynków. Stanowi doskonałe połączenie nowoczesności z tradycyjnymi, sprawdzonymi rozwiązaniami. Dzięki optymalnej recepturze ten szlachetny tynk mineralny o fakturze kaszy tworzy 3,0 mm wierzchnią warstwę ściany o wysokiej przepuszczalności pary wodnej i odporności na zmienne warunki atmosferyczn
http://www.bolix.pl/main.php?lang=1&a=4&b=1&c=&dt=no&id=92

. 1) W razie licowania wyłożenie wykonuje się wprost na lekki tynk mineralny
BAYOSAN LL 66. 2) Zużycie tkaniny usztywniającej z okami 4,5 x 4 mm wynosi 1 ...
www.velox.com.pl/components/www/docs/5_3.html
.. TYNK MINERALNY. Tynk strukturalny ASPOL A - 105 jest zaprawą tynkarską do
wykonywania szlachetnego tynku zacieranego o fakturze drapanej na ściany i ...
www.fugaslawno.friko.pl/ofer.htm


bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1382

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tynk twardy


Explanation:
Z braku szerszego kontekstu. Gdzie to ma być stosowane?
A gypsum plaster with certain impurities present or added in the calcining process mixed with sand or wood fiber and water to form a mortar for plastering interior surfaces.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 45 mins (2005-04-07 16:35:20 GMT)
--------------------------------------------------

no to będzie to, bo jeżeli z dodatkiem żywic syntetycznych to po to aby go właśnie utwardzić


    Reference: http://www.metalmont.pl/opis.php?id=20&id_row=130
    Reference: http://www.bit-info.pl/archiwum.php?nr=37&a=400
Grzegorz Kurek
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search