bain maries

Polish translation: bemar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bain maries
Polish translation:bemar
Entered by: TranslateWithMe

15:32 Apr 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: bain maries
wygląda tak
http://www.hammersmithcookware.com/buffet_bain_maries.htm
TranslateWithMe
Poland
bemar
Explanation:
bemar
wanna podgrzewcza do przechowywania ciepłych potraw (w naczyniach zanurzonych w gorącej wodzie).

Etym. - fr. bain-marie '(dosł. kąpiel Marii) gorąca kąpiel wodna do ogrzewania naczyń z potrawami; naczynie tak ogrzewane'; termin alchemiczny od imienia Marii prorokini (por. Biblia, Ex., 15, 20), której przypisywano autorstwo rozprawy alchemicznej; bain 'kąpiel' z łac. balneum, zob. balneologia.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/4619A71050A110144125...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-04-20 15:38:59 GMT)
--------------------------------------------------

czyli bemary w mnogiej
Selected response from:

bartek
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3bemar
bartek
5urzadzenie (podwojne naczynia ) do gotowania na parze
Lota
3naczynia do kąpieli wodnej
Himawari
3łaźnia wodna
ZenonStyczyrz


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
łaźnia wodna


Explanation:
Kościuszkowski

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-04-20 15:37:39 GMT)
--------------------------------------------------

czyli tutaj \"łaźnie wodne\"

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: w pracowni chemicznej, ale nie w tym kontekście///Kościuszko częściowo ma rację, ale w tym przypadku decyduje KONTEKST, który akurat jest.
8 mins
  -> Kościuszko podaje, że to termin kulinarny, ale prawdę powiedziawszy mam wątpliwości

agree  Ewa Latecka: A ja sie zgadzam! U mnie w domu tak sie mowilo - "laznia wodna"!
7 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
bemar


Explanation:
bemar
wanna podgrzewcza do przechowywania ciepłych potraw (w naczyniach zanurzonych w gorącej wodzie).

Etym. - fr. bain-marie '(dosł. kąpiel Marii) gorąca kąpiel wodna do ogrzewania naczyń z potrawami; naczynie tak ogrzewane'; termin alchemiczny od imienia Marii prorokini (por. Biblia, Ex., 15, 20), której przypisywano autorstwo rozprawy alchemicznej; bain 'kąpiel' z łac. balneum, zob. balneologia.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/4619A71050A110144125...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-04-20 15:38:59 GMT)
--------------------------------------------------

czyli bemary w mnogiej

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40
Grading comment
dziękuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
6 mins

agree  pidzej
38 mins

agree  arletad
3 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
urzadzenie (podwojne naczynia ) do gotowania na parze


Explanation:
bain-marie to moze byc jeden garnek wlozony w drugi, w ktorym jest woda. Mozna w ten sposob ucierac zoltka z maslem i cukrem, topic czekolade etc.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-04-20 15:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

lub: podwojne naczynia do podgrzewania lub gotowania para.

Lota
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
naczynia do kąpieli wodnej


Explanation:
jeszcze inne określenie na to samo ;)

www.kuchnia.serwisy.net/porady2.php

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search