rice cooker

Polish translation: garnek do ryżu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rice cooker
Polish translation:garnek do ryżu
Entered by: TranslateWithMe

14:41 Apr 21, 2005
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: rice cooker
http://www.zojirushi.com/ricecookers.html

może jakaś ładna nazwa?
TranslateWithMe
Poland
garnek do ryżu
Explanation:
jeśli jest to jakiś dowód, to cała japońska Polonia tak mówi :)))
Może być ew. "elektryczny garnej do ryżu".
Sweoją drogą Zojirushi to znana firma od tych rzeczy - też kiedyś mialam ich garnek do ryżu - wyglądał jak sputnik, bo mieli akurat okres nowoczesnego wzornictwa ;)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-21 14:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

na polskich stronach Gugla panuje istna tfurczość w tej materii - garnek do ryżu jest kojarzony z parownikiem lub z ... termosem. Jest to po prostu szczelnie zamykany elektryczny garnek, który ma szereg funkcji, ale istotne są dwie - posiada podziełkę na ilość wody potrzebną dla danej ilości ryżu i po zakończeniu gotowania przełącza się automatycznie na podgrzewanie, bo jego ważną funkcją jest utrzymywanie ryżu w cieple. Ale to nie żaden termos!...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2005-04-21 14:56:16 GMT)
--------------------------------------------------

tfu, miała być \"podziAłka\", a nie \"podziEłka\"...
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2garnek do ryżu
Himawari
3urządzenie do gotowania ryżu
*eva*


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
urządzenie do gotowania ryżu


Explanation:
średnio ładna nazwa, przyznaję

http://www.google.com/search?hl=pl&q="urządzenie do gotowani...

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
garnek do ryżu


Explanation:
jeśli jest to jakiś dowód, to cała japońska Polonia tak mówi :)))
Może być ew. "elektryczny garnej do ryżu".
Sweoją drogą Zojirushi to znana firma od tych rzeczy - też kiedyś mialam ich garnek do ryżu - wyglądał jak sputnik, bo mieli akurat okres nowoczesnego wzornictwa ;)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-21 14:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

na polskich stronach Gugla panuje istna tfurczość w tej materii - garnek do ryżu jest kojarzony z parownikiem lub z ... termosem. Jest to po prostu szczelnie zamykany elektryczny garnek, który ma szereg funkcji, ale istotne są dwie - posiada podziełkę na ilość wody potrzebną dla danej ilości ryżu i po zakończeniu gotowania przełącza się automatycznie na podgrzewanie, bo jego ważną funkcją jest utrzymywanie ryżu w cieple. Ale to nie żaden termos!...

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2005-04-21 14:56:16 GMT)
--------------------------------------------------

tfu, miała być \"podziAłka\", a nie \"podziEłka\"...

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: :-)))
1 hr

agree  Magda Dziadosz: nie ma to jak opinia fachowca :)
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search