spoonable

Polish translation: zaokrąglone dno

11:16 Apr 25, 2005
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: spoonable
spoonable bottom w pojemniku na żywność - na obrazku jest po prostu zaokrąglone dno... pewnie chodzi o to, że można łatwo wybrać łyżką potrawę, bo nie zostaje w rogach, ale jak to nazwać?
Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Polish translation:zaokrąglone dno
Explanation:
osobiście uważam, że dobrze powiedziałaś, jak np. tu:
Garnek do fondue można kupić w lepszych sklepach, dobrze jest wybrać taki,
który ma zaokrąglone dno, bo wtedy dużo łatwiej się miesza. ...
www2.gazeta.pl/kobieta/1,24310,1134044.html

garnkach i patelniach o tradycyjnym, płaskim kształcie dna, oraz w nietypowych
patelniach o zaokrąglonym dnie używanych powszechnie w kuchni chińskiej. ...
plyty-grzewcze.candy.pl/opis.php

ew. (i bardziej precyzyjnie) zaokrąglone krawędzie przy dnie

teoretycznie można też powiedzieć "wyoblone dno", ale kto tak powie

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
No więc uprościłam:-). Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dno o kształcie przystosowanym do łyżki
Andrzej Lejman
4zaokr±glone/wypukłe dno
Joanna Borowska
3 +1zaokrąglone dno
Marek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dno o kształcie przystosowanym do łyżki


Explanation:
coś w tym stylu...

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GregF
27 mins

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zaokrąglone dno


Explanation:
osobiście uważam, że dobrze powiedziałaś, jak np. tu:
Garnek do fondue można kupić w lepszych sklepach, dobrze jest wybrać taki,
który ma zaokrąglone dno, bo wtedy dużo łatwiej się miesza. ...
www2.gazeta.pl/kobieta/1,24310,1134044.html

garnkach i patelniach o tradycyjnym, płaskim kształcie dna, oraz w nietypowych
patelniach o zaokrąglonym dnie używanych powszechnie w kuchni chińskiej. ...
plyty-grzewcze.candy.pl/opis.php

ew. (i bardziej precyzyjnie) zaokrąglone krawędzie przy dnie

teoretycznie można też powiedzieć "wyoblone dno", ale kto tak powie



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64
Grading comment
No więc uprościłam:-). Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Małgorzata Lasota: IMO zaokrąglone dno jest najlepsze. Czasem lepiej uprościć... :)
1 hr

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaokr±glone/wypukłe dno


Explanation:
po prostu

"...Ser razem z mlekiem przelać do garnka z zaokr±glonym dnem (może być wypukłe)..."
http://kuchnia.kisa.pl/przepis.php?nr=131&hm=niepol/wl

"Probówki (Kriofiolki) Fisherbrand
...Wyposażone w silikonow± uszczelkę. Występuj± w wersji stoj±cej lub z zaokr±glonym dnem..."
http://www.pl.fishersci.com/Promocje/zamra01.html

"...Żółtka wlać do miedzianego, nieocynkowanego naczynia z wypukłym dnem..."
http://kuchnia.kisa.pl/przepis.php?nr=7&hm=desery/og

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2005-04-25 12:11:17 GMT)
--------------------------------------------------

ew. zaokr±glone dno, ułatwiaj±ce wybieranie zawarto¶ci
(je¶li niekoniecznie ma być krótko)

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search