smooth cake with praline

Polish translation: delikatne ciastko z praliną

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:smooth cake with praline
Polish translation:delikatne ciastko z praliną
Entered by: Pawel Bartoszewicz

01:43 Jan 8, 2003
English to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary / desery francuskie
English term or phrase: smooth cake with praline
tym razem co¶ na deser. Co to za "smukłe" ciastko?
Pawel Bartoszewicz
delikatne
Explanation:
delikatne ciasto z praliną i ciasto czekoladowe ;)
Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Tak dziękuję smacznie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5delikatne
Magda Dziadosz
3ciasto/ciastko czekoladowe
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
delikatne


Explanation:
delikatne ciasto z praliną i ciasto czekoladowe ;)
Magda

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Tak dziękuję smacznie.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ciasto/ciastko czekoladowe


Explanation:
(tzn. w polewie czekoladowej)
smooth = także " gładkie"
praline (wg. PWN-OUP) - "masa migdałowa (do nadziewania pomadek)" - dlatego zastanawiam się też nad masą migdałową/kremem migdałowym (nie za bardzo wiadomo, co ten Francuz miał na myśli, jeżeli jest to jakiś znany we Francji deser, to może zadasz to pytanie na Eng->Franc)

DLA UŁATWIENIA: w menu belgijskiej restauracji (link 1) są takie ciastka:
- smooth chocolate cake
- smooth chocolate cake on coffie custard
- smooth chocolate cake with coconut
(ale brak mi czasu na szukanie odpowiedników)


    Reference: http://bagatelle.infonie.be/carte_en.htm#d
    Reference: http://www.suite101.com/article.cfm/desserts_retired/10899
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search