chocolate chips

Polish translation: kropelki czekoladowe (do zapiekania)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:chocolate chips
Polish translation:kropelki czekoladowe (do zapiekania)
Entered by: Adrian Liszewski

13:23 Feb 21, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Cooking / Culinary
English term or phrase: chocolate chips
Na początek chciałem zeznać przed Państwem, że w życiu bym się nie spodziewał, że zapytam o coś takiego. Ale jednak ... okoliczności są jakie są. Chodzi o te drobinki czekolady w kształcie kropli, które u nas jeszcze nie są może tak popularne jak w USA, ale producent maszyny do czekolady zakłada ich wykorzystanie. Zerknąłem w znanej wyszukiwarce internetowej i O ZGROZO!!! liczba wystąpień "chipsy czekoladowe" w odniesieniu do tych granulek jest więcej niż symboliczna. Pomóżcie, i razem ustalmy jedną i prawidłową wersję, z której dzięki skutecznej bazie PROZa będą mogły potem korzystać miliony potomnych!
Adrian Liszewski
Poland
kropelki czekoladowe (do zapiekania)
Explanation:
Taka propozycja - też ostatnio szukałam, choć nie zawodowo, a hobbystycznie :)

Znalazłam takie określenie, które nawet mi się podoba, i wygląda na to, że już nieco się spopularyzowało:
https://www.google.pl/search?num=100&rlz=1C1CHWA_plPL603PL60...
Selected response from:

Gosia Glowacka MA MCIL
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kropelki czekoladowe (do zapiekania)
Gosia Glowacka MA MCIL
4 +1krople czekoladowe
Andrzej Mierzejewski
2drobinki czekoladowe
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kropelki czekoladowe (do zapiekania)


Explanation:
Taka propozycja - też ostatnio szukałam, choć nie zawodowo, a hobbystycznie :)

Znalazłam takie określenie, które nawet mi się podoba, i wygląda na to, że już nieco się spopularyzowało:
https://www.google.pl/search?num=100&rlz=1C1CHWA_plPL603PL60...

Gosia Glowacka MA MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: http://wypiekarnia.pl/kropelki-czekoladowe-do-zapiekania-400...
1 hr
  -> Dziękuję i pozdrawiam!

agree  Anna Siewruk: aka groszek czekoladowy, ale mniej trafień
1 day 5 hrs
  -> Tak, taka opcja też jest, choć faktycznie mniej popularna. Dziękuję i pozdrawiam!

agree  Paweł Wodziński
2 days 2 hrs
  -> Dziękuję i pozdrawiam!

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
krople czekoladowe


Explanation:
Inna możliwość, np. https://www.cukieteria.pl/665-dekoracje-czekoladowe (przy okazji sporo innych wyrobów z czekolady).

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paweł Wodziński
2 days 1 hr

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
drobinki czekoladowe


Explanation:
https://goo.gl/Zpb9q7

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 25




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search